New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van alice hageman - WaarBenJij.nu New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van alice hageman - WaarBenJij.nu

New Zealand!

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

05 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Om half 6 komen we aan in Auckland en nemen een shuttlebus naar een Hostel. De volgende dag regelen we het huren van onze auto die we de dag daarna kunnen ophalen. We krijgen een Nissan Sunny, een schattig zilver autoje waar we eindelijk onze eigen weg mee kunnen gaan. Onze eerste plek wordt niet erg ver van Auckland, dit omdat we in een flinke file komen te staan en verplicht zijn om een eerdere afslag te nemen. We komen na veel zoeken eindelijk op een kleine camping aan die van een Nederlands koppel blijkt te zijn! We krijgen hier onze eerste koude nacht voor de kiezen,...het is hier dan ook een stuk kouder dan in Australie en snachts helemaal!! De volgende dag wordt het merendeels rijden naar boven en komen we in ???? een park aan. Ik kan je vertellen; de namen hier zijn moeilijk te onthouden, laat staan, uit te spreken!! Het park, wat bekend staat om z'n hoeveelheid aan grote bomen, bezoeken we de volgende dag. Het is waanzinnig mooi en bij het zien van de gigantische omvang van de bomen sta je echt van te kijken! De grootste boom is zo'n 6 mtr breed!! en 60 mtr hoog.
Die middag rijden we weer terug naar beneden en nemen we weer een bezoekje aan onze vertrouwde eerst camping vlakbij Auckland. Die nacht (afgelopen nacht)krijgen we het zodanig koud dat we in de auto kruipen,..waar het helaas (natuurlijk) niet veel warmer en comvortabeler is. We rijden de auto naar de kant van de weg waar we de motor aan houden en de verwarming aanzetten. Na zo'n 40 min. rijden we de auto terug, zetten de motor af en proberen nog wat slaap te krijgen. De wekker stond eigenlijk om 6 uur omdat we 3 uur rijden voor de boeg hadden, maar zetten we uit om toch nog wat slaap te krijgen na al 2 slachte nachten! Vandaag zijn we naar Hot Water Beach gereden en hebben daar even een bezoekje aan gebracht. Je kunt daar je eigen 'warme bad' graven in het zand. Helaas moet het dan wel lage tij zijn en dit was natuurlijk niet het geval toen wij er waren,...
Vandaag hebben we beide ook maar even een nieuw en wat dikkere slaapzak gekocht en hopen vanavond dus wel lekker te kunnen slapen.

De 11e varen we naar het zuider-eiland en onze vlucht naar Australie terug staat op de 26e, dus we hebben nog maar 3 weken te gaan hier in dit oh zo mooie land!
Groetjes van ons uit Matamata!

• 07 Maart 2006 - 08:32

Mamma:

Hallo lieverd, wij zijn hier al in de weer met spulletjes kopen en verzamelen voor de vacantie in Brasil.Ik krijg er steeds meer zin in ,lekker even weg van alles hier. Het is geen vacantie met alleen zonnen,we gaan een heleboel bekijken en maken ook nog vier of vijf binnenlandse vluchten.En natuurlijk kijken naar de rozenkwekers daar waar je vader altijd naartoe gaat.Als ik je vader moet geloven wordt er al weken naar ons uitgekeken leuk he? zij willen ons van alles laten zien .Het zijn daar ook heel hartelijke mensen,je hoort ook gelijk bij de familie.Kan niet wachten.Ben blij dat het met jouw nu wat beter gaat hou vol meid.Straks zie je de hele groep weer.Veel liefs van Pappa en Mamma.Dikke knuffel.

• 07 Maart 2006 - 08:33

Mamma:

Natuurlijk ook een knuffel voor Liza.

• 08 Maart 2006 - 07:29

Alice:

Heey mams, de voorbereidingen van zo'n reis geven natuurlijk altijd weer wat beweging van te voren, een leuk vooruitzicht heb je in iedergeval wel; het zal daar een stuk warmer zijn!! Wij voelen ons hier ook helemaal thuis met elke dag regen,..We willen de bekende Tongorio Crossing doen; een wandeling van een dag. Maar het weer wil niet meewerken en ze verkopen je dan ook geen tickets vanwege het slipgevaar. We gaan namelijk kraters beklimmen en dat kan natuurlijk best stijl zijn,..maar het uitzicht naturlijk waanzinnig mooi! We hebben vandaag niet veel gedaan; omdat het regende hebben we 2 films gehuurd hier in het hostel, en hoe kan het dan ook anders dat het Lord of the Rings is!! Onze slaapzakken zijn trouwens goed bevallen, en we slapen dus weer 'lekker warm' naast dat de tent niet meer echt waterdicht is,...Gister zijn we dus bij het Wai-o-tapo park geweest; een park met vele warme waters en mud-pools. De echte uitleg over hoe het ontstaan is krijgen jullie later, hiervoor moet ik eerst even een verslag maken, het is nammelijk wel erg indrukwekkend zoals je op de foto's kan zien.
    Vanuit het koude en natte Nieuw-Zeeland geven wij de groetjes aan iedereen aan de andere kant van de wereld!

• 08 Maart 2006 - 15:21

Mamma:

Hallo lieverd, het is wel jammer dat ik je niet meer aan de telefoon kan krijgen hoor ik je stem tenminste.Wij hebben de c.d 1en2 binnengekregen ik heb met veel plezier zitten kijken naar al die leuke filmpjes en fotos.Wat hebben jullie een leuke groep zo bij elkaar jullie kunnen leuk met elkaar opschieten,het lijkt af en toe wel carnaval.Het was ook leuk je aan het werk te zien tussen de bananen,wat is het prachtig daar.Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.Doe ze allemaal de groeten daar en tot mails.Heel veel liefs en dikke kussen Pappa en Mamma.

• 12 Maart 2006 - 15:43

Brother:

Hey Alice it's your borther,
    Guess what, i'm sick.
    Nou jah ziek...meer verkouwen, maar waarom moet dat mij nou gebeuren net voor Brazil.
    Het zal wel overgaan voor ik het vliegtuig instap, en anders besmet ik de hele plane met m'n vogelgriep.

Dit zal je wel lezen als je terugbent uit N-Z, maar als je terugbent moet je de CD van (KT Tunstall - Eye to the telescope) aanschaffen die zal je zeker goed vinden, well i'm signing off, "spreek" je waarneer je weer online bent.

Rem