Cooma - Reisverslag uit Cooma, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Cooma - Reisverslag uit Cooma, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Cooma

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

23 Februari 2006 | Australië, Cooma

Het verblijf bij Sher (spreek je uit als 'Shur') was helemaal geweldig. Een alleenstaande man die op een gewedige plek in de bergen woont en elke dag over een flinke hobbelige weg in het bos moet rijden om naar het dorp te gaan. Hij leeft werkelijk waar, midden in de natuur. Zijn huis had een geweldig mooie natuurlijke sfeer; grote stenen en mooie hout. We kregen foto's te zien van aboriginal tekeningen die op de muur waren gemaakt, die hij met een groep was gaan zoeken. En met de klasieke muziek op de achtergrond maakt het 't plaatje helemaal af,...
De 2e dag had hij voor ons s'avonds een picknick geregeld, we moesten alleen zelf even de salade maken en het desert. Even 200 meter met het busje de berg oprijden en we kwamen op een onzettende mooie plek waar een pciknicktafel was gebouwd en het as er nog lag van het vorige kampvuurtje. Even wat wijn inschenken en het vuur aanmaken en heerlijk genieten van het vogelgezang,...
Met een heerlijke grote steak en salade op ons bord kletsen we wat en na het heerlijke desert blijven we nog even zitten tot we echt last krijgen van de muggen.
De volgende dag zeggen we ook Sher weer gedag en zetten onze route weer voort richting Captains Flat. Hiervoor moeten we wel een stuk over Dirt Road maar dat maakt het alleen maar extra mooi, omdat we dit keer ook echt kangaroes zien weg springen om ons heen. Onze eindbestemming is in het Deua Nat. Park waar we gelukkig niet alleen zijn. Het oudere koppel wat hier hun 2e nacht door brengt heeft een kampvuurtje gemaakt waar we s'avond lekker bij komen zitten. De nacht is erg koud en snachts slapen Liza en ik bar slecht. We trekken s'ochtends gelijk onze schoenen aan en na een kort ontijt beginnen we onze wandeltoch naar 'the Big Hole' waarbij we eerst een meertje over moeten steken. Met keuze uit; schoenen uittrekken en in het water stappen, of met behulp van 2 stokken over de stenen lopen. De keuze is snel gemaakt als het die ochtend natuurlijk nog steeds erg koud is. Na een flinke wandeltocht bergopwaards komen we bij 'the Big Hole' aan. Een gat van 60mtr diep wat al eeuwen bestaat. Na het bewonderen en wat mooie foto's van het uitzicht is de weg (bergafwaarts) terug in een paar min gelopen. We rijden rond 9e terug en weer krijge we vele kangaroes langs onze auto te zien, dit keer ook een voor de auto!
Na zo'n 2 uurtjes rijden komen we in Cooma aan waar we gelijk doorrijden naar Tilly en Chris. Hier hebben we de afgelopen dagen weer echt even het heerlijk thuisgevoel gekregen...."Bedankt Tilly & Chris voor de warmte en hartelijkheid die jullie ons gaven!" Morgen wordt het vroeg opstaan, want we hebben een reis vor de boeg van 5 uur.
Dit zal vollopig het laatste bericht zijn wat ik hier neerzet, veel tijd hebben we de aankomende dagen niet en ik weet niet hoe het zal gaan qua internet in N-Z,...met andere woorden, jullie zullen het hier vollopig even moeten doen.
Ik wens julie allemaal het beste in Nederland en groetjes aan iedereen thuis van Liza en mij.
Tot hoors!

• 28 Februari 2006 - 16:45

Tessa:

He Alice
    ken je me nog die uit Tully!!! leuk om je verhalen te lezen. zitten nu bij iemand in huis en kunnen elke dag op internet dus tijd zat om alles eens even rustig te lezen. hebben jo en amanda ontmoet in brisbane hoorde dat jullie toen nog op de camping waren. heb het daar wel gemist hoor. nou tot de volgende keer en nog veel plezier kus

• 28 Februari 2006 - 16:46

Tessa:

en een dikke kus voor liza ook natuurlijk