Verjaardag gevierd in Mildura! - Reisverslag uit Mildura, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Verjaardag gevierd in Mildura! - Reisverslag uit Mildura, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Verjaardag gevierd in Mildura!

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

20 Augustus 2006 | Australië, Mildura

Hallo iedereen,
Vandaag dan weer een dagje ouder en weer een rimpeltje erbij hihi. Moet zeggen; voel me nu ook wel een beetje 24 haha.

We werken inmiddels op een andere farm, namelijk een winery; een wijngaard waar waar wij de takken vanaf moeten snoeien. Het is saai werk maar het verdiend iets meer dan wat we eerst hadden en het best van alles is,...we verblijven daar in een huis voor maar $10,- p.w.!! Het huis is wel al 50 jaar oud en zit vol met gaten en kieren en daardoor hebben we wel last van muisen en uuuhhmm spinnen,...maar we hebben een dak boven ons hoofd en een openhaard dus zitten we s'avonds lekker op de bank te kenieten van het geknetter van het hout en ons tvje met 2 kanalen. Het werk is ook best vermoeiend en daardoor liggen we elke avond al om 9:00 op bed. Vrijdag zijn we terug naar Mildura gereden en zijn in ons vertrouwde hostel verbleven met al onze vrienden en natuurlijk mijn verjaardag gevierd. Gisteravond zijn we uitgegaan en hebben we om 12:00 geproost met een shotje. Daarna zijn we naar een club gegaan en had een vriendin van ons geregeld met 1 van de de security mannen dat we er gratis en zonder te wachten in konden! (Er stond een rij van zeker 50 man te wachten haha) Hier zijn we uiteindelijk maar een uurtje gebleven omdat de muziek wat te eentonig was en we toch ook al best moe waren. Eenmaal thuis stond er een fles Chardonnay voor onze kamerdeur met, een van plastic zak gemaakte draden, met chocolade eitjes eraan met een felicitatie-blaadje erbij van 3 Duitse meiden van het hostel!

Vanochtend werdt ik wakker en wilde Noodles maken, maar dit werdt weggehaald door Katrin en Kristina en daarvoor in de plaats kwam een verjaardags-taart!! Heerlijk ontbijtje haha. Ook heb ik natuurlijk mijn pakketje van de familie opengemaakt en werdt weer verrast met de heerlijke lekkernij en; hagelslag, chinese mix en chocola en een t-shirt van Brazilie en de bandjes gemaakt door Christel zodat we weer even iets anders horen in de auto. Bedankt voor dit alles!! Mijn dag wordt verder gevuld met een barbique aan het de rivier met Marina en Jonathan (Duits) en de man waar zijn verblijven en daarna is het weer richting huis en gaan we morgen weer aan het werk. We krijgen de kriebels om verder te reizen nu toch wel heel erg en we moeten dus even kijken waarneer we dit gaan doen i.v.m het geld,...we zitten hier nu al bijna 4 maanden en hoelanger we wachten, hoe heter het wordt in het Noorden.
Ook hebben we inmiddles aanvraag voor het 2e visum gedaan en horen morgen of we nog een jaar mogen blijven in Australie, dit zou natuurlijk geweldig zijn!! Of we ook een heel jaar in Australie blijven is een 2e, want gaan hierna de westkust doen en die bestaat grotendeels aan alleen maar open vlakte aan het strand en dus zullen we meer doorrijden dan de Oostkust. Maar daarnaast weet je natuurlijk nooit wat er op je pad komt,...

Ik hoop dat het bij jullie ook net zo'n mooie dag is als bij ons met veel gezeligheid en lekkernij. Ik mis jullie allemaal en denk ook wel eens hoe het zal zijn om weer thuis te zijn,...
Maar voorlopig zitten we hier nog goed en zorgen we erg goed voor elkaar.
Ik heb foto's op me album gezet hier is de volgende link voor; http://mijnalbum.nl/Album=XTFDSUHY

Groetje aan jullie allemaal van ons.
Alice & Christian

  • 20 Augustus 2006 - 09:09

    Brigitte:

    Hoi Alice,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik weet helaas niet hoe ik hier plaatjes toe kan voegen anders had ik wel een leuk felicitatieplaatje genomen. Nou, je hebt je verjaardag dus al gevierd. Lopen jullie voor op ons? Het is hier nu bijna elf uur \'s-morgens op 20 augustus dus voor ons nog niet te laat om je te feliciteren met je verjaardag. Dat betekent dat je je verjaardag nu nog steeds kunt vieren!

    Fijn dat je een goedkoop huisje hebt gevonden, maar zul je de gezelligheid van vrienden om je heen dan niet missen? Of kun je ze makkelijk en snel opzoeken? Maar ook wel weer fijn om wat meer privacy en rust te hebben denk ik. Ga je ook nog skiën daar? En ben je er nog wel met de kerst? En waar ben je dan ergens? Voor het geval we je nog op willen zoeken! Goed sparen zodat je nog een leuke trektocht kunt maken.
    Dan doen wij dat ook.

    Nou veel plezier daar en werk ze nog even.

    Groetjes van Brigitte en de rest natuurlijk.

  • 20 Augustus 2006 - 09:13

    Monique Vos:

    Hoi meis,

    nog van harte gefeliciteerd!!!!!

    veel liefs van Monique, Joost, Nando, Loekie, Ebby onze nieuwste aanwinst een shetlander en de kattenfamilie


  • 20 Augustus 2006 - 17:28

    Jos:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ook ik voel me 24 jaar geworden vandaag. jij was het alleen kwa tijd even net eerdere dan ik. goed verblijf daar. groetjes xxx jos

  • 20 Augustus 2006 - 22:05

    Ome Kees En Tante Ans:

    Van harte proficiat met je verjaardag. We zijn wel te laat al waren met onze eerste reactie nog voor twaalven, maar de netwerkserver werkte niet mee. Jij ligt natuurlijk al lang te slapen terwijl je voor ons nog jarig bent. Leuk om je verjaardag onder vrienden te vieren. Koester deze mooie momenten, je kunt er je leven lang met plezier op terug kijken. We wensen je een jaar vol geluk in Australie en we hopen je toch weer eens in Nederland te zien, liefs en groeten uit Lelystad.

  • 25 Augustus 2006 - 10:53

    Alice:

    Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
    Ook de felicitaties aan Jos die 5 minuten jonger is dan mij haha. (echt waar!)
    Brigitte; Zijn jullie serieus van plan deze kant op te komen?? Moet het natuurlijk wel even zeker weten i.v.m het geld. Chris z'n ouders komen ook deze kant op en die gaan we ook leuke dingen laten zien. We gaan het binnenkort verderop zoeken en kijken of we ook daar geld kunnen verdienen. Chris wil nog steeds in de mijnen werken,...waar je wel goed geld verdiend. Heb gehoord; zo'n $700,- per dag!! Is wel zwaar werk en ik vindt het ook best gevaarlijk aangezien er hier een paar maanden geleden een mijn is ingestort,.. Skieen is niet iets voor mij, maar er wordt hier wel flink geskied, we zien het elke ochtend met het weerbericht. Dit is het 2e weekend dat we terug zijn in het Hostel. Het is een uur rijden van ons stekkie, maar in ons huisje is werkelijk niet te doen en we krijgen toch elke keer weer leuke reacties als mensen ons zien. Na deze week krijgen we echter waarschijnlijk werk, een nog 1,5 uur rijden verder, en wordt het weekendje Hostel waarschijnlijk niks dus we moeten er nu maar het beste van maken,..ondanks dat we allebei ziek zijn,..het schijnt hier te heersen want iedereen heeft het zelfde; zwak, pijn in de spieren en hooofdpijn,...

  • 28 Augustus 2006 - 09:32

    Christel:

    Hey lief zusje van me!!!
    Ben gister met remco mee naar huis gekomen, de vakantie in winterswijk zit er helaas weer op...,
    maar vind het erg leuk om sjakie straks weer te zien! heb d'r toch best wel gemist, die lieve kat van mij!!
    Ik ga vanmiddag ook gelijk weer beginnen met het maken van je bandjes, kun je weer lekker uit je dak gaan.., en bovendien heeft mam nog een verassing voor je, maar daar heb je helaas in australie erg weinig aan.., maar misschien toch wel..., ben je al nieuwschierig??? Morgen ga ik voor 2 weken weer bij terra nigra werken, ze kunnen me blijkbaar niet missen!! haha!! wil wel ff kijken voor werk in de zorg, heb toch niet voor niets een diploma!! heel veel plezier nog daar met z'n tweetjes en ik spreek je gauw weer!! hugs and kisses, your big sis!!

  • 07 September 2006 - 21:35

    Brigitte:

    Hoi Alice,

    Wordt maar weer gauw beter. En ja, in principe ben ik vrij serieus over daar op vakantie te gaan. Maar er zitten wel wat haken en ogen aan. Het is natuurlijk prijzig, dus moet eerst de caravan verkocht zien te worden. Maar we zijn nu ook met een verbouwing bezig dus besteedt ik nog geen tijd aan de caravan verkopen. Verder zouden we dan met de kerst komen, maar twee weken vind ik te kort voor zo'n eind vliegen dus moet ik nog vrij zien te regelen voor de kinderen. Verder moet ik nog uit zien te dokteren hoe duur het allemaal bij elkaar gaat kosten en hoe we het beste kunnen reizen en wat we willen zien. En we hebben nog maar een paar maanden te gaan. Dus niks is nog zeker. Ik ga eerst eens proberen van de caravan af te komen. Als dat is gelukt laat ik het je wel weten. Maar voor ons hoef je geen geld te sparen hoor. We vinden het gewoon leuk je even te zien. Nou, succes met werk zoeken en het beste daar.

    Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alice

Leuk dat je me site komt bekijken. Ik ben op 16 sept. vertrokken van schiphol en heb alles achter gelaten om een nieuw avontuur aan te gaan; Australie,.. Ik zal hier een jaar gaan rondtrekken, met een maand Nieuw-Zeeland erbij.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 24300

Voorgaande reizen:

16 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: