Werken in Mildura - Reisverslag uit Melbourne, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Werken in Mildura - Reisverslag uit Melbourne, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Werken in Mildura

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

12 Mei 2006 | Australië, Melbourne

De 2e van mei kwamen we dan aan in Mildura. Een rit van 7 uur met de auto, wat we uiteindelijk in 2 dagen hebben gedaan omdat we te laat waren vertrokken vanuit Melbourne.
De volgende ochtend Chris z'n 22ste verjaardag gevierd in een schattige caravan in Bridge Water, 4 uur rijden van Mildura. In Mildura gelijk opzoek naar een plaats om te werken, waar we van vele horen dat dit geregeld wordt door een speciaal bureau. Eenmaal bij het bureau is het al 5 uur geweest en is het dus al dicht. Dan maar even een plaats zoeken om te overnachten. In de Lonely Planet (een guide book) staat de Riverboat Bungalow als het goedkoopste. Met de verwachting dat we bij een caravanpark aankomen schijnt het een Hostel te zijn die ons ook gelijk kan voorzien van werk!! Chris en ik zitten in een apart huis met nog 6 andere mensen; 2 Finnen, 1 Duitse, 2 koreanen en een andere Nederlandse jongen. Het is heerlijk om s'avonds echt thuis te komen en even lekker voor de buis te zitten en lekker je eten klaar te maken,...het is alleen niet erg warm in het huis, we hebben 1 heater, maar die kan niet het hele gebouw verwarmen, en dus hebben we ervoor gezorgt dat we in iedergeval een verwarmingje in onze slaapkamer hebben. Het begint hier ook echt koud te worden. S'avonds is het tussen de 5 en 8 graden en overdags word het niet worden dan soms 19 graden.

Ik werk nu op een wijngaard en moet ik druiven plukken, hiervoor krijg ik 4,50 per doos en doe er zo'n 13-15 per dag. Echt gezellig is het niet, maar we denken dan ook alleen maar aan het geld. Maar omdat ik hier alleen me accomodatie van kan betalen heb ik me aangeboden voor ander werk. Het heet Botteling Exchange, maar het is iets heel anders. Ik ga afval scheiden aan de lopende band,...beetje vies werk, maar ik ga $19 per uur verdienen, en daar doen we het natuurlijk voor. Het is van dinsdag t/m vrijdag en de andere dagen kan ik fruit plukken voor me 2e visum. Een ander voordeel van de Botteling Exchange is dat de jongens in ons huis die dat werk ook doen, soms met best leuke dingen thuis komen die ze tussen het afval gevonden hebben. Zo had de Duitser een Vodafone mobile mee die het ook nog deed, en soms nog cd's of dvd's.
Chris werk al in een fabriek, en moet piepschuim dozen op elkaar stappelen en verdient hier ook goed geld mee. We hebben allebei verschillende werktijden en Chris heeft soms avond en nachtdienst en dus spreken we elkaar niet elke dag, en zo kunnen we elkaar niet zo snel zat worden hahaha.
De bedoeling is om hier 2 maanden te blijven om even goed geld binnen te krijgen en daarna zien we wel weer hoe het verder gaat.

Ik wens jullie alleemaal een leuke Moederdag, met mijn moeder natuurlijk in het bijzonder!! En vanuit Mildura de groetjes van ons beide.

  • 12 Mei 2006 - 07:25

    Mama:

    Dank je wel voor je lieve wens,het zou natuurlijk leuker zijn als jij er ook bij was maar ik ben al blij dat je het zo naar je zin hebt daar.Zondag is het een beetje moeilijk om je te bellen want dan hebben we Chris en Frans op bezoek die zijn weer terug uit Thailand daarom bel ik Zaterdag op de normale tijd, hoor je dan wel weer.Heel veel (plezier)met het sorteren van het Ausie afval en misschien vind je er ook nog wel wat van je gading bij.Tot hoors lieverd we houden van je en ik spreek je zaterdag.Liefs Mama

  • 20 Mei 2006 - 04:35

    Alice:

    Heey hallo allemaal.
    Ik werk nu in de Bottle Exchange en ik kan zeggen; het is erg zwaar. Het is dus een afvalfabriek en wij moeten met de hand het afval sorteren. Je hebt verschillende posities en je wordt elke 2 uur na de pauze verhuisd naar een andere positie. In het begin gaan de lopende banden best snel, maar later raak je eraan gewent en gaat het al beter. Ik dank dat ik geen foto's kan maken op het werk omdat als we aan het werk zijn daar absoluut geen tijd voor is,..maar we zullen zien. Er is 1 hele zware positie en dat heet Pre Sorting en dat had ik gister ook, en dat is letterlijk door het vuil graven!! De eerste dag zat ik al onder de bier, hondenvoer en saus maar als je Pre soorting hebt krijg je het vuil over de band wat dus zo uit de ophaalwagen komt en daar moet je dus de grote spullen zoals; strijkijzers, vuilniszakken, tapijt, etc vanaf halen en je komt soms zulke rare dingen tegen. De 2e dag zat er zelfs een dode kangaroe tussen het vuil!! Als het te groot is kan de band stopgezet worden om het eraf te halen (en dan staan dus ook alle andere banden stil, hihi). De eerste dag had ik nog nergens last van, maar de 2e dag was ik helemaal kapot en lag ik om 8 uur al op bed en gister was dat al om 7 uur. Omdat je steeds voorover moet buigen heb ik s'ochtends ook pijn in me rug, maar dat zijn gelukkig spieren die nog ontwikkeld moeten worden en dus niks ernstigs. Er zou vandaag eerst wel werk zijn in de harvest, maar uiteindelijk bleek dan niet zo, maar moet eerlijk bekennen dat ik dat ook niet heel erg vindt. Ik werdt vanochtend dan ook pas om 11 uur wakker. Het werk moet ik 6 weken blijven doen(dat is de afspraak) en kan in het weekend harvest doen voor me 2e visum. Dit tot zover over mijn werk.
    Groetjes vanuit Mildura.

  • 21 Mei 2006 - 19:44

    Gerard:

    Hoi Alice,

    ook al schrijven we niet altijd, we zien je verhalen en foto's hoor.
    Tjonge, indrukwekkend joh ! Het lijkt wel een spannend jongensboek. Helaas heb ik nooit een spannend meisjesboek gelezen, in mijn tijd deden meisjes nog gewoon zoals het hoort de afwas en de strijk terwijl de jongens aan het cowboy spelen en fikkie stoken waren. Nou ja, af
    en toe strijkte ik stiekum zakdoeken. En stofzuigen. En ik bakte patat voor je moeder. Dus
    eigenlijk was ik mijn tijd ver vooruit. Je moeder niet, want die stookte nooit fikkie en had
    trouwens geeneens een klapperpistool. Maar wel een brommer, dus ik was toch stikjaloers.
    Ach was ik maar 25 jaar jonger en wat knapper, dan wist ik het wel. Hoewel, een pilsje van 7 dollar en dode kangaroes...

    Blijf vooral schrijven en foto's maken, prachtig !
    Nog een mooie tijd (sterkte tussen het afval) en wie weet, ooit, als je nog eens terugkomt, misschien tot ziens !

    Gerard


  • 11 Juni 2006 - 17:52

    Mieke Hageman:

    Hallo Alice,
    Eindelijk weer eens een berichtje uit Lisse. Het was er en beetje bij in geschoten. Het is hier vandaag schitterend weer, ongeveer 25 graden. Ik heb gelezen dat het bij jullie nu minder mooi weer is. Misschien is dat maar beter als je in de afval aan het werk bent, Het lijkt me wel vies werk, maar wat maakt het uit als het goed verdient en het is toch maar voor een korte periode. Ik heb ook begrepen dat je aan het werk bent voor een 2e visum. Je komt dus waarschijnlijk voorlopig nog niet terug. Groot gelijk en geniet er maar van. We hebben ook de foto's bekeken. Volgens Hanneke ziet je vriendje er wel leuk uit (dat vind ik ook wel). Aanstaande woensdag (14 juni) krijgt Hanneke bericht of ze geslaagd is voor het eindexamen. Een stressvolle tijd dus. Als ze geslaagd is vieren we meteen feest. Je hoort er nog wel van. We hopen dat bij jullie alles goed gaat en dat jullie nog veel leuke dingen meemaken. De groeten, ook voor Chris, van ons alle 4 uit Lisse. Daaaaaaaag.

  • 30 Juni 2006 - 05:38

    Alice:

    Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alice

Leuk dat je me site komt bekijken. Ik ben op 16 sept. vertrokken van schiphol en heb alles achter gelaten om een nieuw avontuur aan te gaan; Australie,.. Ik zal hier een jaar gaan rondtrekken, met een maand Nieuw-Zeeland erbij.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 24304

Voorgaande reizen:

16 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: