Jaaroverzicht - Reisverslag uit Adelaide, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Jaaroverzicht - Reisverslag uit Adelaide, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Jaaroverzicht

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

18 September 2006 | Australië, Adelaide

Heey Iedereen,
Het is alweer een jaar geleden dat ik voor het eerst in een vliegtuig stapte om mijn reis in Australie te beginnen,..en wat is het allemaal hard gegaan. Niemand thuis had het van mij verwacht zolang van huis te blijven, maar ik heb het zeker weten te danken aan iedereen die mij gesteund en geholpen heeft in het afgelopen jaar. Maar eerst wil ik even de hoogte punten met jullie doornemen, alles wat mijn reis tot zover een geweldige ervaring heeft opgeleverd.

September
We gaan onze reis tegemoet, met een groep van ong 60 backpackers en de crew van Australia Backpackers.
Na een informatieve week en een geweldige afsluiting doen we met een groepje de Jilleroo/Jackeroo School waar ik Chris leer kennen.
Daarna richtig Cooma leer ik via Marloes een Nederlands gezin kennen die ons geweldig geholpen heeft met onze aankomende reis en ons ook voor de eerste keer in echte aanraking laten komen met de kangaroe's.

Oktober
Aan het begin van de reis doen we een "Wale Watching" in Coffs Harbour waar we perplex staan met het zien van deze adembenemede dieren.
Het volgende wat op ons lijstje staat is Australia Zoo en ook daar worden we weer helemaal stil van de grootheid en vele shows die gegeven worden, ik was erg geschrokken bij het grote verlies van deze Australiesche bekendheid en wens de familie ook heel veel strekte toe,...
Fraser Island & White Sundays is waar we heerlijk genieten van de mooie schoonheid van het land, en het is dan ook niet voor niks dat ik deze mooie plaatsen 2x heb opgezocht

November
De lange rit naar de Uluru staat voor de boeg en we maken ons klaar voor het extreem warme weer. De gehele rit van de kust naar Alice spings duurde ong zo'n 6 dagen en vandaaruit nog een 400 km naar De Uluru. Onderweg komen we maar weinig verkeer tegen en met
het uitgestrekte land om je heen voel je je dan soms wel even alleen op de wereld. Maar door dit alles krijgt ik wel voor de eerste keer het gevoel dat ik echt in Australie zit.
In Tully ga ik werken in het geweldige plaatsje Tully, en het maakt de weken helemaal leuk als we elke week gaan zwemmen bij de Murray Falls met onze vrienden.

December
Op het werk komt een hond aangelopen waarvan niemand weet van wie hij is. Hij blijft de hele dag bij mij liggen en ik besluit 'm dan ook maar mee te nemen. Aangezien ik niet weet hoe hij heet noem ik 'm Boy. Hij slaapt in me tent en luisterd heel goed naar me ondanks zijn jong leeftijd. Ik plaats een note bij de winkels en krijg die zelfde avond nog een reactie van een vrouw die 'm op komt halen voor haar baas.
Kerst en Oud & nieuwjaar vieren we in Cairns met onze Koreaanse vrienden en gaan we 's avonds heerlijk uit ons dak met een Engels koppel die we nog van Tully kennen.

Januari
We bezoeken onze vriendin in Magnetic Island, waar we 2 weken verblijven en even heerlijk relaxen van het mooie Eiland.
Februari.
Als ze eenmaal met ons meereist rijden we naar beneden en stoppen we in het plaatsje Bundaberg waar we de bekende Bundaberg fabriek bezoeken, en gaan we naar het strand waar we de Hasling-schildpadjes uit het zand zien komen.

Februari
Ik doe Fraser Island en White Sundays nog een keertje over, maar dit keer rijden we zelf met de auto over Fraser Island en blijven we 2 nachten slapen op een boot bij de White Sundays.
Liza en ik verblijven bij Sher die ons verwend met z'n geweldige barbique, rijden daarna naar Cooma waar we ons weer even op Nederlandse bodem voelen bij Chris en Tilly thuis.
In Ballan worden we warm onthaald door kennisen van Liza, en mogen daar ook de auto laten staan n de periode dat wij in Nieuw-Zeeland zijn.

Maart
In Nieuw-Zeeland komen we in Noorden-Eiland in aanraking met de onwijs grote bomen in het park
Daarna rijden we door Rotorua heen waar we versteld staan van de schoonheid van de geisers in het dorp.
Voordat we naar het zuiden-Eiland gaan gaan we de Tongorio Crossing doen, een wandeltocht van 17 km beropwaarts met een mega mooi uitzicht over de Blue Lakes. Een van de beste ervaringen die ik in Nieuw-Zeeland heb gedaan!!
In het Zuider-Eiland bezoeken we de Frans-Josef Glasier en in Queenstown beklimmen we de Queenstown Time Hill Walk, waar we een mooi uitzicht krijgen over Queenstown
In Milford Sound nemen we een cruise door het rustige MIlford Sound en lopen we daarna de geweldig mooie wandeling Lake Marian.

April
De gehele maand April verblijven wij in Melbourne waar we onze eigen Koninginendag vieren op Federation square. Hier zien we Chris en Tilly weer even en voelen ons weer even thuis met al de Hollandse snacks, spelletjes, liedjes en natuurlijk het Nederlandse Bier!

Mei/ juni/ juli/ Augustus
We gaan opzoek naar werk in Mildura en verblijven hier zo'n 4 maanden.
Tussen de wekrweken gaan we even een weekend op bezoek bij Liza in Swan Hill en gaan wedden op paarden bij de paardenraces. En natuurlijk leef ik weer helemaal op van al die paardenluchtjes.
Op 20 Augustus krijg ik taart als ontbijt en mag ik eindelijk mijn pakketje open maken die me ouders, broer en zus verzonden hebben. Bedankt voor dit alles, jullie zijn geweldig!!

En als laatst wil ik even de volgende mensen bedanken;

Als eerst wil ik natuurlijk een groot bedankje geven aan mij geweldige ouders die mij met alles hebben gehopen, zonder dit alles was mijn gehele jaar niet zo geweldig geworden.

Ik wil de hele familie ook bedanken voor jullie steun en de leuke berichtje die ik elke keer weer ontvang, ook jullie maken mijn reis speciaal en ben blij dat ik dit allemaal met jullie kan delen.

Een groot bedankje aan Chris en Tilly die mij met alles helpen hier in Australie, ik ben zo blij dat ik altijd weer even jullie hulp kan vragen, en ben ontzettend blij met mijn geweldige auto, ook door jullie had mijn reis absoluut niet zo mooi kunnen zijn.

Een bedankje aan al mijn vrienden die ik het afgelopen jaar heb leren kennen en die mij ook met alles geholpen hebben en deze reis ook heel leuk maakte, met in het bijzonder; Marloes, Liza en natuurlijk Chris

Ik hoop dat ik jullie het afgelopen jaar een beetje mee heb kunnen laten genieten van al het moois en avontuurlijks wat dit land allemaal te bieden heeft en hoop dat dit me het aankomende jaar ook gaat lukken.

Alice

  • 18 September 2006 - 12:19

    Mama:

    Hallo schat,wat heb je dat leuk gedaan alles even doorgenomen en ook de bedankjes vindt ik heel lief.Wij hebben je graag geholpen met verschillende dingen maar het meeste heb je zelf gedaan.Ik ben ook ontzettend trots op je.Jij was het kleintje waar we vaak genoeg mee naar het ziekenhuis moesten en ons heel veel zorgen om gemaakt hebben maar kijk eens wat er van je geworden is,een sterke en onafhankelijke vrouw ben je geworden en daar zijn wij papa en ik heel trots op.Geniet nog maar van alles wat je daar meemaakt wij denken elke dag aan je en hopen dat je nog veel moois te zien krijgt. Heel veel liefs ook van papa uit Brazilie.

  • 20 September 2006 - 07:50

    Christel:

    hey lief zusje van me, wat leuk dat jaaroverzicht! je hebt al een hoop gezien en gedaan daar "down under", maar je bent dus nog niet klaar met australie..hmm..., nou ja, vooruit!! plak er nog maar een jaartje aan vast dan.. hahahaha!!!je pakket is naar jou onderweg, je kunt het ophalen bij het postkantoor in perth.., zoals we hadden afgesproken.
    mam en ik hebben de albert heijn weer door gesnuffeld voor wat dingen die jij wel kunt gebruiken, ik hoop dat je er van geniet!en iedere x wil je er toch weer iets speciaals in stoppen, zoals foto's.., maar ja.., dat zit bij pap en mam thuis natuurlijk allemaal in de album's geplakt...!!
    nou meissie.., nog heel plezier daar met chris, en ik spreek je gauw weer! (via telefoon of msn)dikke kus, christel.

  • 25 September 2006 - 10:43

    Christel:

    Even voor de mensen die de nieuwe foto's van alice willen bekijken, ze staan NIET op de link die alice bij dit verhaal heeft gezet, maar bij het verhaal:"klaar met werken".
    de link die daar bij staat is de goeie! alice: 't ligt cker niet aan je haarkleur!!! hahahahahahaha!!!!!!

  • 06 Oktober 2006 - 12:55

    Mieke:

    Hoi Alice. Leuk om dit jaaroverzicht van je te lezen. Wat heb je veel meegemaakt in een jaaren wat is de tijd omgevlogen. Ik kan me nog goed herinneren, dat je ons je nieuwe rugzak liet zien en de andere spullen die je al gekocht had om mee te nemen. Je kunt best trots zijn op jezelf, dat je alles zo goed voor elkaar hebt gekregen daar in Australië. Hier in Nederland wordt het al weer kouder en het regent en stormt. Ik neem aan, dat het daar bij jullie nu mooi weer is. We zijn erg benieuwd naar je verdere avonturen en natuurlijk naar de mooie foto's die erbij horen. Geniet er maar van.
    Veel liefs uit Lisse.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alice

Leuk dat je me site komt bekijken. Ik ben op 16 sept. vertrokken van schiphol en heb alles achter gelaten om een nieuw avontuur aan te gaan; Australie,.. Ik zal hier een jaar gaan rondtrekken, met een maand Nieuw-Zeeland erbij.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 24294

Voorgaande reizen:

16 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: