Aangekomen in Broom! - Reisverslag uit Sydney, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Aangekomen in Broom! - Reisverslag uit Sydney, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Broom!

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

19 Juli 2007 | Australië, Sydney

Hallo iedereen!
We zijn dan eindelijk aangekomen in Broom, een rit van 4000km,...!!Maar ohohoh wat hebben we weer mooie dingen gezien. En zal het weer allemaal even op een rijtje zetten. Maar voordat ik daar aan begin wil ik Chris en Ieneke even bedanken voor het lieve berichtje. Ik kan jullie zeggen dat de steun en liefde evenveel van beide kanten komt. We kijken beide uit naar de thuiskomst (echt waar!) maar het zal raar zijn niet meer 24/7 bij elkaar te zijn,..
Gelukkig is NL niet zo groot als Aust. en duurt het geen hele dagen om van de westkust naar de oostkust te rijden ;-)

Here the adventures of oure trip;
4/7 We komen aan in Geralton en bezoeken het museum waar we het gruwelijke verhaal van de Batavia zien. We rijden daarna verder van Kalbarri waar we op het strand een mooi zonsondergang bekijken.
5/7 We gaan het Kalbarri National Park in waar we zo'n 30km over dirt road heen moeten. We bezoeken Nature's Window en lopen The Loop van 8km. Op de terug weg komen we erachter dat de uitlaat los zit en kan het gelukkig de zelfde dag nog gemaakt worden voor een paar tienjes. We boeken 2 tours bij de zelfde man (Frank), een quad-biketour in de ochtend van 2 uur en een kanotour van 6 uur. En aangezien we geen accomodatie kunnen vinden voor de nacht mogen we in Frank's caravan overnachten.
6/7 We staan om 5 uur op zodat we om half 7 kunnen vertrekken op de quad-bike richting een mooie zonsopgang over de bergen. We komen langs vele mooie watertjes en zien kangaroos voorbij rennen. Bij terugkomst hebben we een halfuur voordat we aan de 2e tour beginnen. De mooie tourbus komt naar buiten en we halen de rest van de groep op voordat we de bush ingaan. Het is een goed uur rijden voordat we bij de kano's aankomen. En een half uur kanoen voordat we even stoppen om een naar een lookout te lopen. Frank verteld ons dat alles wat we nu zien, afgelopen Maart 25mtr onder water stondt! En laat ons goede indicaties zien van de schade die is aangericht. Om half 4 zijn we weer thuis en mogen we van Frank nog een nachtje slapen in de caravan aangezien het te laat is om verder te rijden.
8/7 We rijden vroeg in de ochtend van Denham naar Monky Mia waar de dolfijnen kort daarna in de bay aan komen zwemmen. Er wordt veel over de dolfijnen verteld en Chris wordt uit de groep gehaald om te voeren. Naast dit evenement staat er een Nederlands koppel met kamelen en doen we een 10min. rit. Kort maar erg leuk.
Op de terugweg gaan we nog even naar Oceanpark, waar we vele vissen bekijken en ook de haaien gevoerd zien worden.
10/7 In Exmouth worden s'ochtends opgehaald door Village Dive en rijden naar de boat ramp waar we op de boot stappen. Na alle veiligheidsinstructies maken we ons klaar voor de eerste duik, en na een een 45min varen wordt dan eindelijk dan de eerste Whale Shark gespot. De eerste groep (met Chis en mij) gaat het water in om mee te zwemmen. En foto's die je ziet zijn natuurlijk nooit zo mooi als met eigen ogen. We hebben foto's gemaakt met onderwatercamera's en dus hebben we geen foto's om op de site te zetten,..Tijdens de tour werden we gefilmd en deze DVD hebben we natuurlijk gekocht! Tijdens de gehele tour hebben we (vanaf de boot)ook de volgende dieren nog gezien; zeeslangen, tijgerhaaien, schildpadden, manta-rays en een zeekoe.
13/7 In Karijini NP overnachten we op het campground en beklimmen MT Bruce. Tenminste,..tot de helft, aangezien we het te gevaarlijk vinden worden. Terug in het park bekijken we Fortescue Falls waar Chris een duik neemt.
14/7 S'ochtens vragen we hoe de wegen zijn in het park, aangezien alles dirt road is. We krijgen te horen dat het goed genoeg moet zijn om met een normale auto erdoorheen te rijden en nemen de uitdaging dus maar aan. Hoe verder we in het park komen des te slechter wordt de weg en stuiten bijna aan het eind zelfs op een beekje waar we doorheen moeten rijden, met veel overtuigingen van andere bestuurders die ook geen 4wd hebben nemen we het besluit het maar te proberen en komen met een voorzichtige gang aan de andere kant. In het park lopen we door Hamcock gorge en bekijken Juncion pool voordat we weer de lange weg terug rijden.
Nu in Broom zijn we opzoek naar werk en proberen hier een maand te blijven, wat niet zo makkelijk schijnt te zijn omdat alle caravanparks vol zitten i.v.m school-holliday's,..mocht het hier niet lukken dan gaan we het verder naar boven zoeken.

Foto's staan op: http://www.mijnalbum.nl/Album=XEJUA8ZJ
Van ons de groetjes vanuit Broom.

• 19 Juli 2007 - 09:25

Remco:

HEEEE Lies,

Als eerst wil ik je bedanken voor je hele mooie cadeau, ik ga er zelf een lijstje voor aanschaffen om hem in te doen en daarna ergens in huis op te hangen.

Zo te horen heb je weer veel dingen gezien en meegemaakt en de search voor een slaapplaats maak ik mij ook geen zorgen jullie maken binnen notime vrienden waar jullie kunnen slapen.

Voor NL is het ook al holiday en heb zelf twee weken vrij genomen van werk.
    ( more than enough, right? )
    Juist ook omdat ik voor het eerst naar het North Sea Jazz festival wilde gaan.
    Dit was een groot succes, ik heb heel veel mensen ontmoet en genoten van de muziek en mischien volgend jaar weer heen te gaan.

Have fun de laatste maandjes, en 'k spreek je

XXX

the Bro

• 21 Juli 2007 - 17:20

Big Sis Christel:

hey lief zusje van me!!! zo hey.., alweer omring geweest met dolfijnen!! leuk zeg!!! je hebt alweer heel wat gezien en gedaan zag ik.., you go girl!! voor je 't weet zit je weer in dat kouwe kikkerlandje!! hahahaha!!!!! thanx voor je smsje over je weet wel wie, vond ik erg lief van je! het gaat goed met me, ben weer in contact gekomen met patricia, en heb gemerkt dat onze "separatie" haar erg heeft verandert.
    ze is een stuk volwassener en vriendelijker geworden. ik moest je de groeten doen van haar. we zijn al een aantal x met elkaar naar amstelveen geweest, ff lekker shoppen! (net als vroeger)maar dat shoppen doet mij ook goed vanwege hetgeen wat is gebeurt..! mezelf ff lekker verwennnen..!! leuk om weer wat foto's van je te zien, het gaat je goed, dat quad rijden!!! hahahaha!!!nou, ik gaat zo richting poolbiljart, doe chris de groeten en have fun voor dat laatste b'tje wat je nog tegaan hebt voor je terugkomst naar nederland!!
    hele dikke kus en knuffel,
    CHRISTEL.

• 23 Juli 2007 - 03:53

Alice:

Nieuwe foto's zijn toegepast in het album.

• 23 Juli 2007 - 09:02

Hoi Alice en Chris,

Wat gaaf dat het zo goed gaat en dat je weer veel gezien hebt. Ga je weer een paard kopen als je in Nederland bent? Je zult in die twee jaar flink "gegroeid" zijn! Ik ben benieuwd hoor. Ik hoop dat wij je straks ook weer snel zullen zien.

We zijn nu net terug van onze vakantie in Thailand. Rom slaapt volgens mij nog. Het was ook twee uur vanacht dat hij naar bed ging en in Thaise tijd was het dus eigenlijk voor ons 7 uur in de ochtend. We deden er in totaal bijna 24 uur over om thuis te komen. Maar het is ons er prima bevallen. De kinderen konden goed opschieten met de anderen. Hadden dus ook veel vriendjes steeds om zich heen en hebben zich geen seconde verveeld. Alles was super maar de fietstocht dwars door Bangkok met zijn drukte was toch wel het meest speciale aan de reis. En de laatste vier dagen zaten we op een paradijslijk eiland te genieten van de zon. We hebben ook een snorkeltocht gemaakt daar en fantastische vissen met prachtig koraal gezien. Het was net als in de film of in de superdeluxe brochures die je weleens ziet. Het was echt genieten daar die laatste dagen. En natuurlijk hebben we een aantal massages genomen! Het kostte in Chaing Mai maar 3 tot maximaal 7 euro per uur in Bangkok of aan het strand en soms zelfs 2 uur massage voor dezelfde prijs!

En nu de wassen draaien en de boel opruimen. Bah. En het weer is ook een flinke tegenvaller. Daar was het elke dag flink zweten en hier is het volgens mij nog niet eens 20 graden Celcius. Maar goed wij hebben in ieder geval kunnen genieten van wel 3 weken mooi weer.

Nou, veel succes met het vinden van werk en een prettige reis verder.

Tot mails.

Groetjes van Brigitte, Gerard, Rom en Nienke.

• 25 Juli 2007 - 03:03

@Brigitte,
    Wat heerlijk dat jullie vakantie zo mooi is geworden, maar hoe vondt Gerard het reizen in z'n geheel? Is hij ook genezen van thuismuis naar reiziger? Haha
    Chris en ik willen ook erg graag naar Thailand, maar moeten echt kijken of het mogelijk is met de $'s e.d.

Als we voeten weer op Nederlandse bodem zetten zal het een heel andere verhaal worden als voorheen. We hebben zoveel onder onze ogen gekregen dat we niet meer weten wat we nu willen en zullen doen. Ik wil nog vele anderen dingen leren en misschien cursussen volgen. Maar als we thuis zijn gaan we eerst even acclimatiseren. En het zal natuurlijk ook raar zijn als Chris en ik niet meer "bij elkaar wonen".

Maar,...zover zijn we nog niet, we genieten nog even van onze vakantie en liggen elke dag lekker aan het strand!
    Een baan zoeken is wat moeilijker dan we dachten en aangezien we op het c/park niet langer mogen blijven dan 2 weken hebben we ook geen accomodatie meer en heeft het weinig zin nog echt te zoeken.
    Volgende week Woensdag gaan we verder naar boven en nemen een kijkje in Kununura waar er op het moment werk in de bananen is. En aangezien we er allebei ervaring in hebben weten we wat ons te wachten staat.
    Gister heb ik het Tax-office gebeld over mijn Tax en dat moet er aankomende dagen erop komen te staan, dus dan hebben we weer wat geld om verder te gaan.

Groetjes Alice

• 31 Juli 2007 - 11:14

Mieke:

Hoi Alice,
    Wat hebben jullie weer een mooie reis gemaakt en veel gezien. Om jaloers op te worden. Hier in Nederland is het weer kwakkelig. Dan weer regen en dan weer zon. Wij hebben volgende week vakantie. Dan gaan we eerst de bomen rooien in de tuin en een schutting neerzetten. Het is de bedoeling dat we de laatste week van de vakantie nog een weekje weggaan. Dan gaan Hanneke en een vriendin ook mee. Mark zit nu op de Canarische Eilanden. Het schijnt daar een hittegolf te zijn en we hebben op de televisie gezien dat er ook bosbranden zijn. Duimen maar dat het bij hun uit de buurt blijft.
    Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat. Een slaapplaats zullen jullie vast wel vinden en met het geld zal het ook wel in orde komen. Het is tot nu toe toch altijd goed gegaan. Geniet er nog maar van en we kijken al weer uit naar jullie volgende berichten.
    Groetjes, ook aan Chris van Mieke en natuurlijk de rest uit Lisse.

• 17 Augustus 2007 - 07:08

Alice:

Weer een paar weken verder en er is weer veel gebeurdt,..we hebben bij de racebaan gewerkt en hebben daar veel geld verdient aangezien mensen te dronken werden om hun geld bij hun te houden!! ;-) Daarnaast hebben we weer $300,- moeten betalen aan de garage nadat onze auto niet meer wilde starten. En nadat hij getowed was naar de ene garage en daar niet gefixed kon worden moest ie naar de Holden garage getowed worden wat ons $100,- kosten voor 3km! We hebben uiteindelijk 2 nieuwe sleutels gekregen wat 200,- kosten.
    Gister hebben we te horen gekregen dat we op een pearlboot kunnen werken voor 11 dgn en hebben vandaag het contact getekend. Zondagochtend gaan we op de boot en dus vier is mijn verjaardag eens totaal anders :-0. Maar vandaag hebben we toch wel iets heel spannend gedaan,...wil je weten wat? Zou zeggen; bekijk de foto's "and find out!"

• 19 Augustus 2007 - 18:29

Hoi Alice en Chris,

Zo, dat was zeker een geweldige ervaring, dat parachute springen! Maar ik wou je even feliciteren met je verjaardag!! Maar je werkt nu op de boot dus ik weet niet wanneer je dit kunt lezen. Wel leuk, op een boot werken. Wou ik ook nog doen, maar ja, toen leerde ik Gerard kennen. Gerard vond Thailand trouwens ook geweldig. Hij kon het heel goed vinden met de reisleider en met een jongen van 17 die mee was. Verder kon hij het ook met Arjan goed vinden, die is slager en woont niet ver van ons. We hebben dus al een pakket vlees bij hem gekocht. En verder was er nog maar één man in het gezelschap. Maar ik was wel blij dat het hem ook goed bevallen is. Als jullie terug zijn moeten jullie onze foto's van Thailand maar eens bekijken. We hebben laatst het album binnen gekregen (besteld via internet) en het is heel mooi geworden.

Maar veel plezier en werk ze op de boot. Geniet er verder nog maar van! Maar volgens mij zijn jullie daar wel goed in.

Hele fijne verjaardag in ieder geval!
    Ook van Gerard, Rom en Nienke.

Groetjes van Brigitte en de rest.

• 19 Augustus 2007 - 18:33

Brigitte:

P.s.: Wel gaaf ja, dat parachute springen. Vond je het niet eng? Wel een hele ervaring erbij. Heeft Chris het ook gedaan? En wie heeft die foto's gemaakt dan? Nou, ik ga dat niet meer doen hoor, parachutespringen. Met mijn verjaardag zijn Rom, Nienke en ik wel gaan waterskiën. Dat vonden we al heel wat. Ik kwam goed rond want ik had het al vaker gedaan. Voor Rom en Nienke was het de eerste keer. Rom kwam helaas niet de bocht om, Nienke lukte het uiteindelijk wel en kon toen ook een aantal rondjes maken. Ze genoot er ontzettend van en wil het volgend jaar met haar eigen verjaardag nog eens doen.

Nou, groetjes!

• 19 Augustus 2007 - 18:41

Brigitte:

P.s.s.: Als je eenmaal in Thailand bent is alles werkelijk spotgoedkoop. Voor twee euro heb je al een avondmaaltijd en voor 3 euro kun je heerlijk gemasseerd worden. Bangkok is wel wat duurder dan ChangMai en als je naar het strand gaat zou ik naar het eiland Koh-Panang gaan, daar is het schitterend. Maar daar is alles nog een tikkeltje duurder want daar komen nou eenmaal veel toeristen. En het wordt vaak gerund door Europeanen.
    Bij de taxi's en tuk-tuk's moet je wel afdingen hoor want ze belazeren je waar je bij staat! Verder geen mouwloze t-shirts dragen dat vinden ze niet fijn.
    Nou, ik hoor het wel een keer of het lukt daar nog heen te gaan. Als je gaat moet je zeker naar Co van Kessel en de fietstocht door Bangkok nemen! Kijk maar op zijn website, volgens mij is dat zijn naam.

• 20 Augustus 2007 - 15:28

Mama:

Als je dit leest weet je in iedergeval dat we aan je gedacht hebben.
    Doe ik trouwens de hele dag al
    GEFELICITEERD GROTE MEID.
    Eigenlijk ben je rond 20.02 geboren savonds maar dat mag de pret niet drukken.Maak er in iedergeval een hele fijne dag van.
    Met mij gaat het goed ik ben zonder de pijnstillers en moet nog wel ook in de middag slapen anders houd ik het niet vol.Maar het gaat elke dag een stukje beter. Zodra de uislag komt vanuit het ziekenhuis bel ik je.
    Nog maar een paar maandjes en dan kan ik je weer lekker vastpakken.
    Je weet het lieverd je bent en blijft mijn nee ons zonnetje.
    Wij staan je zeker allemaal op te wachten op Schiphol.
    Heel veel liefs van ons allemaal en hou je goed.
    Papa en Mama.

• 20 Augustus 2007 - 17:28

Happy Birthday:

HEY Gefeliciteerd Zus !!!!!

• 20 Augustus 2007 - 18:34

Big Sis!!:

lang zal ze leven, lang zal ze leven!!! gefeliciteerd meissie!!! dat je maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oud mag worden, met veel kindjes, kleinkindjes, en achterkleinkindjes!!! (en natuurlijk ook nichtjes en neefjes van je broer en zus!!!) heel veel plezier, maak er iets van!! dikke kus en knuffel, chrissie..

• 20 Augustus 2007 - 18:54

Mieke:

Hoi jarige Alice,
    Ik zie op de site dat het bij jullie al de volgende dag is, maar hier in Nederland ben je nog jarig. Dus van ons alle 4: HIEP HIEP HOERA EN VAN HARTE GEFELICITEERD.
    Zo te zien heb je van Chris een spannend verjaardagscadeau gehad. Het was vast en zeker een hele ervaring. Ik zou het niet durven eerlijk gezegd. Het was trouwens wel een klein vliegtuigje waar je uit moest springen.
    Leuk dat jullie nu weer een baantje hebben op een boot. Zo zie en beleef je nog eens wat. Hopelijk heb je wel goed weer op de boot en niet al te veel wind.
    Geniet nog maar fijn van je tijd daar samen met Chris en de groetjes voor jullie allebei van Mieke, Jan, Hanneke en Mark.

• 20 Augustus 2007 - 19:29

Chris En Ineke:

Hallo Alice
    Terwijl jij lekker ligt te schommelen in je bedje op de zee,wordt het de hoogste tijd om jou te Feliciteren met je verjaardag.Van Harte Alice met je 25e verjaardag.Heel veel gezonde jaren na deze toegewenst van Chris en Ineke.
    Ook willen wij de ouders en verdere Familie van Alice Van Harte Feliciteren.
    En moeder van Alice,heel veel sterkte toegewenst en van Harte beterschap.
    Christian ook jou vergeten wij niet Proficiat jongen met de verjaardag van Alice.Proost Alice,Proost Moeder van Alice, op jullie gezondheid!!
    Hartelijke Groeten vanuit Gendt
    Chris en Ineke.

• 30 Augustus 2007 - 19:14

Chris En Ineke:

Hallo Alice
    Hier waren we weer!! Jij pakt ook alles aan zo te zien.Duidelijk overzicht heb je gegeven wat betreft parelvissen.
    Alice ook voor jou een goede reis gewenst naar Darwin.Wij liften gewoon mee met jullie via de computer.Hartelijke Groeten van Chris en Ineke.

• 25 Oktober 2007 - 14:09

Hageman: