Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Perth

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

26 November 2006 | Australië, Perth

Hallo Iedereen.
Ik weet 't, het is weer een hele tijd geleden sinds mijn laatste bericht, maar als je voor langere tijd op de zelfde plek blijft is bijna elke dag hetzelfde en zeker als je eenmaal aan het werk bent. Maar het gaat heel goed met ons. we hebben allebei werk en kijken uit naar onze reis naar Sydney 26 Dec! We proberen zoveel mogenlijk geld te besparen en met het werk wat we verdienen lukt dat aardig. Ik ben pasgeleden verast door een blaasonsteking net toen ik me 2e dag op werk had en heb bij de dokter antibioticum gehaald. Hierna is het wel gestopt, maar later terug gekomen wardoor ik weer met een nieuwe kuur moest beginnen,..het is nu even afwachten hoe het straks gaat na de 2e kuur. Vorig weekend was de Red bull Air Race hier in Perth en zaten daar natuurlijk heerlijk van te genieten, het was een geweldige mooie show en de Hongaar heeft uiteindelijk gewonen, weet niet hoe onze Nederlander het heeft gedaan, maar er zal vast wel wat over op het internet staan. Ik heb de foto's op me fotoalbum geplaatst, dus een kijkje is wel waard denk. Ik hoop dat jullie allemaal een leuke Decembermaand hebben en wens jullie alvast een geweldige X-mas and an Awesome 2007!
Groetjes Alice & Chris

Foto's staan op de volgende link: http://www.mijnalbum.nl/Album=F4JFENZU

  • 27 November 2006 - 04:34

    Alice:

    Het fotoalbum is vernieuwd en er staat al gelijk een error op, dit is de reden waarom bij de laatste paar foto's geen tekst bij staat. Ik ga het binnenkort weer proberen, dus heb geduld.

  • 29 November 2006 - 09:50

    Mama:

    Hoi lieverd, ik ben vergeten het zondag te vertellen maar Christel en ik hebben ook naar de Red bull Air race kunnen kijken ik hield mijn hart vast elke keer als ze door de pionnen heen vlogen,ik weet niet meer welk station het was maar het was leuk om het te zien,en af en toe zag je het publiek en wij natuurlijk kijken of we jouw zagen,maar je zat blijkbaar niet bij de camera. Rina en ik zijn al bezig met de kerstpakketten voor de vrijwilligers van de kinderboerderij,dat is nog een hele klus,eerst uitzoeken wat we voor ze gaan kopen en dan het inpakken 75 stuks maar het is wel gezellig om zo bezig te zijn.Ik heb van Papa nog niets gehoord vanuit Brazil,maar geen bericht is goed bericht zullen we maar zeggen.Meisje ik hoop dat alles goed gaat en dat de onsteking van je blaas over is hoor het wel zondag.Heel veel liefs en doe voorzichtig doe Chris de groeten en tot hoors.Hou van je groetjes Mams.

  • 29 November 2006 - 16:30

    Christel:

    Hey zusje van me!!
    wat leuk om te zien op tv, die red bull air race!! en mam en ik indd gelijk kijken of we jou nog ergens zagen, maar die camera ging wel iets te snel daarvoor...!!
    Met mij gaat het prima, ben nu aan het werk bij horticoop (wat het vroegere agrifirm was) en ben daar bezig met het aangevuld houden van de paden met de kerst versieringen en de kaarsen. het is wel een hoop heen en weer rennen, maar ik blijf liever bezig. Ik heb ook weer 2 sollicitatie brieven op de post gedaan, 1 voor TICA, dat is een groothandel voor bedrijven die een winkel hebben met spullen voor interieur, en bloemenwinkels enz. dan moet ik bij een stand gaan staan en de klanten helpen, voorraad aangevuld houden enz.
    lijkt me leuk om te doen!!
    Ook heb ik een brief gestuurd naar verpleeghuis Rozenholm in aalsmeer, er gaat iemand van de huishouding weg, en dat heb ik via een vriendin van mij gehoord, dus ik gelijk ook daarvoor een brief uitgetypt. voor TICA heb ik al een gesprek ergens volgende week. en van Rozenholm heb ik nog niks gehoord, dus ik wacht af..
    met patrick en ik gaat het ook prima, we proberen elkaar zoveel mogelijk te zien, al gaat dat af en toe niet altijd lukken vanwege de verschillende diensten die patrick heeft bij de KLM. Nou, ik hoop je toch snel weer een xtje te spreken, wil je stem toch wel weer een xtje horen hoor!! en vergeet niet wat wij altijd tegen je gezegd hebben he wat genoeg drinken betreft!! want wij weten al gelijk waar die blaas ontsteking vandaan komt....!! Dikke kus en knuffel van je grote zus, en doe de groeten aan chris!! xxx

  • 02 December 2006 - 09:44

    Brigitte:

    Hoi Alice en Chris,

    Bedankt voor de mooie kerstkaart! Het is daar al net zo vroeg kerst als in Amerika?!! Nou, wij houden ons hier eerst nog bezig met Sinterklaas hoor. Ik ben nog volop bezig met de voorbereidingen. De kinderen vinden het alweer reuze spannend ook al geloven ze er niet meer in. We vieren het met een soort van ganzenbordspel dat ik zelf gemaakt heb. Met natuurlijk opdrachten er tussendoor. Vandaag gaan we naar mijn ouders waar ze ook nog verwend worden.
    Verder gaat het hier ook zo zijn gangetje. Behalve dan dat ik afgelopen weekend mijn diploma heb gehaald als Ondevit therapeute (alternatieve geneeswijze). Ik heb nu dus twee banen en ik hoop snel een hoop klanten te hebben. Jammer dus dat je zover weg zit anders had ik je misschien kunnen helpen met je blaasontsteking.
    Wat gaan jullie doen in Sydney? Kerst en oud en nieuw vieren of blijven jullie daar langer en zoeken jullie daar weer werk? Ik wens jullie in ieder geval alvast hele fijne feestdagen. Ik zal aan je moeder vragen of ze een adres weet waar ik een echte kerstkaart naar toe kan sturen. Maar ik ben niet zo snel hoor, ik moet de kerstkaart nog maken.
    Nou het beste dus daar, maak er wat moois van.

    Groetjes van Gerard, Brigitte, Rom en Nienke.

  • 08 December 2006 - 16:09

    Big Sister!!:

    Hey lief zusje van me! we hebben je pakket binnen hoor!! echt onwijs leuke kerstkaarten zeg!! wat een leuk idee!!! en dan die kerst cadeautjes, die gaan wel onder de boom straks!! nog bedankt voor de rokken, vind ze echt heel mooi!! nu nog ff kijken of ik ze pas.
    maar volgenms mij zit dat wel goed!
    we gaan morgen jou pakket opsturen, hoop dat je t een b'tje op tijd binnen hebt, je zal versteld staan!! hihi...,
    nou, meissie ik hoop dat ik je gauw weer eens spreek, thanx again!!! ik hou van van je meid, heel veel knuffels en een dikke zoen van je grote zus christel!!xxxxx

  • 17 December 2006 - 02:12

    Alice:

    Hey luitjes,
    Nog 1 week en dan is het zover,..SYDNEY!!! Ik werk nu 6 dagen in de week en verdien goed aangezien we zaterdags dubbel betaald krijgen en ik mijn residentie veranderd heb op het taxformulier. Als backpacker moet je namelijk "non-resident" invullen, tenzij je denkt 6 maanden daar te blijven werken, wat in mij geval dus zo is. Hierdoor betaald ik geen 29% maar 13% tax en krijg dus nog meer geld. Hoelang ik in Sydney blijf is niet zeker, dat ligt eraan hoelang ik met me geld kan doen. Maar als ik terug ga dan kan ik gewoon terug naar de zelfde baan en dat is natuurlijk helemaal super want het verdient goed.
    Ik hoop dat iedereen de kerstkaart binnen heeft, en anders kan dat nog geregeld worden.
    Wij wensen jullie in iedereeen een fijne kerst en maak er een mooie jaarwisseling van!
    Groetjes van ons vanuit Perth

    p.s.
    Ik heb nu gelukkig bij alle foto's de titel kunnen veranderen, dus het eindelijk duidelijk waar de foto's over gaan.

  • 17 December 2006 - 11:45

    Christel:

    hey meissie! ff een vraagje: mama en ik vroegen ons af of je je pakket al binnen hebt.., laat je t ff weten? en wat je ervan vind natuurlijk..!! dikke kus van mij en de groetn van patrick!

  • 22 December 2006 - 15:19

    Mieke:

    Hallo Alice,
    Bedankt voor jullie leuke kerstkaart. Het was een grote verrassing om zo vroeg een kerstkaart te krijgen en dan van zover weg. Helaas heb ik van jullie geen adres om er een terug te sturen. Daarom maar op deze manier. Wat vervelend, dat je een blaasontsteking hebt gehad en dat het zo moeilijk overgaat. Veel drinken en cranberry pillen slikken. Dat helpt. Wat heerlijk dat jullie naar Sydney gaan. Het lijkt mij een hele mooie stad om te bezoeken. Wie weet vind je daat ook wel een tijdelijk baantje, zodat je er een hele poos kunt blijven. Hier gaat alles zijn gangetje. Mark en Hanneke hebben bijna kerstvakantie. Het is grauw weer. Dat geeft nog geen kerstgevoel. Komt nog wel. We willen jullie hele fijne en gezellige kerstdagen toewensen. Voor 2007 veel geluk, voorspoed, liefde en natuurlijk een goede gezondheid.
    Veel liefs uit Lisse van ons alle 4.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alice

Leuk dat je me site komt bekijken. Ik ben op 16 sept. vertrokken van schiphol en heb alles achter gelaten om een nieuw avontuur aan te gaan; Australie,.. Ik zal hier een jaar gaan rondtrekken, met een maand Nieuw-Zeeland erbij.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 24303

Voorgaande reizen:

16 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: