Back from Tasmania - Reisverslag uit Perth, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Back from Tasmania - Reisverslag uit Perth, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Back from Tasmania

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

05 Mei 2007 | Australië, Perth

Hallo familie en vrienden.
Afgelopen Maandag zijn we terug gekomen van onze 3 weken vakantie in Tasmanie.
We hebben een onwijs leuke tijd gehad en veel gezien en gedaan. Aangezien we elke dag wel wat ondernamen en wij jullie helemaal willen informeren en natuurlijk de mooie foto's willen laten zien zal dit een lang verhaal worden, dus mijn advies is; lees het als je de tijd ervoor hebt,..

(10-4)We gaan met het vliegtuig naar Melbourne waar we bij de Wicked company ons busje ophalen. We besluiten in Melbourne ook gelijk naar de Aldi te gaan en daar boodschappen te halen omdat het daar zo goedkoop is. Daarna rijden we naar de haven waar we bij de Ferry worden gecheckt op brandbare spullen. Maar wat ik niet heb begrepen is dat we ook geen groente mee mogen nemen en moeten dat dus allemaal weggooien!!
Eenmaal op de Ferry komen we in een Bioscoopzaal waar we de nacht door zullen brengen.

(11-4)S'ochtends vanaf de boot besluiten we antiklokwijs te gaan rijden en rijden naar Gunns Plains waar we Leven Canyon bekijken met een mooi uitzicht over de gorge en het Wildlife park bezoeken war we de eerste Tasmaanse duivel in Tasmanie zien. 's avonds vergezellen we de wespen op ons restarea aan een watertje.

(12-4)We gaan naar Bruny waar we de cheesfactory bekijken en rijden een mooi rondje naar boven waar we nog even een waterval zien.

(13-4)In Wynyard gaan we naar een Tulpen farm, bekijken we weer een bijna droogstaande waterval en beklimmen we 'The Nut' in Stanley. 'S avonds ontmoeten we een aardig aust. koppel Ben en Chelsea en 2 Ned. jongens waarvan 1 z'n vriendin in Kudelstaart heeft wonen!!

(14-4)We doen een slide (lange glijbaan) in de Dismal swamp. In Cradle Mountain National Park nemen we een snel besluit en boeken een helicopter vlucht over C.M waar we natuurlijk een geweldig ervaring aan over houden!

(15-4)We komen s'ochtens met een lege accu te staan en zijn genoodzaakt naar Strahan te rijden op de accu op te laden. We laten er een nieuwe accu erin zetten en de verkoper maakt er nog even $30,- meer van wat later in ons voordeel komt! In people's park bekijken we onze eerste mooie waterval en bekijken we nog even een klein museum bij iemand thuis, Deze persoon heeft jarenlang hout verzameld en er wat mooie dingen van gemaakt. 'S avonds ontmoeten we een zeer gezellig Ned. koppel!

(16-4)Op weg naar de volgende plek komen we een hitch-hiker tegen en besluiten hem een lift te geven. Zijn planning is om nar Lake st.Clair te gaan en omdat wij nog geen plannen hebben en horen dat het erg mooi is gaan wij er ook maar heen. In het park komen we per toeval Ben en Chelsea weer tegen en wordt het een gezellige avond met een vuurtje en wat possums om ons heen.

(17-4)We staan vroeg op om MT Rufus te beklimmen, een wandeltoch van ong. 6 uur. Onderweg zien we veel mooie dingen maar het uitzicht is natuurlijk het uiteindelijk doel en na 3 uur lopen worden we dan ook flink beloont. Moe maar voldaan komen we 6 uur later aan bij het begin punt. Hierna rijden we door naar Hobart waar we Mathew afzetten en voor het eerst in het donker naar ons rest-area moeten zoeken.

(18-4)We lopen de mooie maar zware zware track naar de Pelveretta Falls waar we eindige bij een droogstaande waterval,..

(19-4)In Sorell halen we een kersen likuur bij de fruitfarm en plukken we even verderop onze eigen aardbeidjes. Iedereen verteld ons dat Port Arthur een mooie plaats is maar als we aankomen zien we dat de ruine-stad erg veel geld kost om te bekijken en besluiten we dat maar niet te doen.

(20-4)In Richmond bezoeken we de Goal (oude gevangenis), een kleine versie van Madurodam en late we een mooie ouderwetse Sepia foto van ons maken. We besluiten hier maar op een caravan park te overnachten aangezien deze ook een indoors-swimmingpool heeft!

(21-4)Het is zaterdag en dus gaan we naar Hobart naar de Salamanca markt waar we veel leuke dingen zien en ik iets voor moederdag haal en een cadeautje koop voor Remco. Daarna stappen we op de ferry naar Bruny Island waar we nog even snel het Noorden eiland rijden voordat we op de camp-area rust nemen.

(22-4)We gaan het Zuider-eiland bekijken en lopen weer tegen Ben en Chelsea op! Met z'n vieren gaan we aan het water heerlijk kalamara-squid eten wat Ben zelf gevangen heeft en voor ons op profecionele wijze kookt. 'S avonds is terug naar het main-land en gaan we met z'n vieren een gezellige avond tegemoet met een vuurtje en wat te drinken. Ik wordt die avond verast als ik wat in me broek voel kriebelen en er achter kom dat het een schorpioen is! Gelukkig ongedeerd kunnen we er later allemaal om lachen.

(23-4)We rijden s'ochtends nog even door Sorell en worden verrast met een aanrijding! Een vrouw wil een U-turn maken en had ons niet gezien,..gelukkig niet onze schuld en niemand is gewond. We zijn precies op de tank geraakt maar lekken gelukkig niks. Ook de schuifdeur is gebogen en die krijgen we dus niet meer open. We halen de politie erbij en schrikken als we horen dat Chris een alcohol test moet doen, aangezien we een gezellige avond hadden de dag ervoor! Maar het schijnt goed te zitten en kunnen na alles geregeld te hebben weer verder. We zullen alleen vanaf nu wel via de voor en achterkant in de bus moeten kruipen,..We rijden door naar Freycinet Pennisula waar we overnachten in het park.

(24-4)We boeken de boot trip naar Schouten eiland, aangezien Chris de achternaam 'Schouten' heeft is het wel interessant om het eiland van dichtbij te bekijken. We maken een afspraak voor 2 dagen later en besluiten een dag gewoon te rijden i.v.m het vieze weer.

(25-4)We maken ons gereed voor de boottocht en zijn benieuwd met hoeveel mensen we uiteindelijk gaan aangezien wij als enige staan te wachten. Later blijkt dat wij de enige zijn samen met het zoonje van de guide en zijn tante. Een gezellig kleine groep waar ons geld tot recht komt. De guide verteld ons over de vele whale-stations die vroeger erg actief waren op de verschillende eilanden en laat ons veel mooie plekken zien rond het eiland. Er wonen geen mensen op, het wordt grotendeels gebruik door mensen die hier camperen. De tocht zou uiteindelijk 2,5 uur zijn, maar wij komen pas na 3,5 uur terug en zijn dus dik tevrede!

(26-4)We hebben weer een mooie route uitgestippeld en bekijken Halls falls en Columba Falls (van 90m)

(27-4)Via Scotdale rijden we naar lillydale falls, maar ook deze is helaas bijna droog. Van hieruit gaan we naar Beaconsfield en Beauty point waar we Seahorse World bezoeken. Dit is het eerste bedrijf in Australie waar ze gekweekt worden! We krijgen eerst een film te zien over een Leafy SeaDragon die met uitsterven wordt bedreigt en krijgen daarna een tour door het museum waar we zien hoe ze gekweekt worden. Helaas mogen we geen foto's maken. 'S avonds slapen we op het rest-area naast Badman Bridge.

(28-4) In Deloraine krijgen we info over de Marakoopa caves en besluiten die te bezoeken. We gaan met zo'n 10 man de cave in en krijgen een mooie rondleiding. Later kletsen we nog even na met de guide die aandachtig luisterd naar onze reis tot zover. We besluiten naar Launceston te rijden en informeren met Ben en Chelsea hoever hun zijn. Ben heeft er een vriend wonen waar we kunnen overnachten. We gaan met z'n 5en naar het casino waar we wat eten en winnen en maken dan onze weg weeg naar huis en slapen sinds lange tijd weer eens op een lekker bed.(uitklapbare bank)

(29-4)Ben en z'n vriend gaan vissen en dus nemen we Chelsea mee. We bezoeken de gorge in Launceston en bekijken het automuseum waar hele oude auto's staan. S'avonds ontmoeten we de rest van de huurders in het huis, en blijkt dat wij niet meer hoeven te koken aangezien hun al eten voor ons klaar hebben gemaakt!

(30-4)We zeggen iedereen weer gedag en rijden richting Devonport, onderweg bezoeken we nog even een Bushmaze (doolhof) waar we ook verschillende puzzels moeten oplossen en de vrouw ons verteld over het mooie plaatsje Latrobe en rijden daar heen. Hier krijgen we wat meer info over de kaas en chocolade fabriek. We gaan eerst maar naar de kaas fabriek waar we weer heerlijk kunnen smullen van de verschilende soorte kaasjes. Daarna is het op naar de chocolade fabriek waar we natuurlijk ook de chocola proberen! Met een ijsje in de hand is het uiteindelijk op naar de Ferry en is de vakantie weer voorbij.

Groetjes van Chris en Alice

foto's>>> http://www.mijnalbum.nl/Album=RXE3LYNX

• 06 Mei 2007 - 15:13

Mama:

Hoi, Liesje en Chris
    ik was zeer verrast je vanmiddag aan de telefoon te hebben. Ik weet dat je niet zo'n leuk berichtje kreeg van ons, maar zit er niet over in, doe ik ook niet.
    Ik hoop alleen dat Rowena nog 'n keertje op de site komt lijkt me heel leuk voor allebei.In iedergeval krijg ik je nog 'n keertje aan de telefoon voor ik naar Canada ga. Het ga jullie goed. we horen nog van elkaar. We houden van je en denken elke dag aan jullie.
    De mooie kaars gaat pas aan als je weer thuis bent.
    Groetjes Papa en Mama.

• 08 Mei 2007 - 23:03

Ivar:

Hoi Alice!
    Misschien een bericht van iemand waarvan je het niet verwacht, mijn excuses dat het zo laat is, maar de laatste tijd is het contact tussen onze beide gezinnen niet zo goed verlopen. Het lijkt me met de ontwikkelingen van de afgelopen tijd ook niet zo boeiend om het daar nog verder over te hebben maar om de strijdbijl te begraven. Het lijkt me leuk om elkaar (en de rest van familie) weer te spreken, of in ieder geval weer te mailen. Ik lees met veel plezier je berichten in Australie en omstreken, maar denk dat ik nog wel wat tijd nodig heb om alles te lezen :D. Leuk om te horen dat er zoveel mensen in de familie zijn die graag reizen!
    Sorry dat ik je site bij deze een beetje misbruik, maar het leek me dé manier om iedereen te bereiken.
    Als je het niet erg vindt dan plaats ik hier nog effe mn mail, stuur maar een keer een mailtje, dan heb ik die van jou ook.
    Ik ga nog effe door om wat van je verhalen te lezen, nog heel veel plezier daar down under!
    Ivar

• 08 Mei 2007 - 23:04

Ivar:

Ik zou het bijna vergeten zijn:
    ivarvleut@hotmail.com
    groetjes

• 09 Mei 2007 - 09:31

Chris En Ineke:

Hallo Alice

Leuk om je site ook te bezoeken!!
    En vinden het werkelijk fijn om ook van jouw leerzame en avontuurlijke verhalen te genieten.
    Je bent echt een supermeid,en velen kunnen dan ook een voorbeeld aan je nemen. Aan doorzetten ontbreekt het je niet,en voor velen ook daar in Australië zul je het zonnetje in huis zijn.
    We zijn blij te weten wie je bent,en net zoals je ouders trots op dat gene wat jij en Christian samen ondernemen.
    Alice ook voor jou een goede werktijd daar in Perth,en voor je het weet staan er opnieuw weer fantastische maanden voor de deur!!Pluk de dag!! En natuurlijk een Flierense groet voor jou Alice en voor Christian.

• 10 Mei 2007 - 20:42

Gerard:

Hoi Alice en Chris,

Ik maak er een administratieve rotzooi van, want ik heb onderstaande onzin bij julie vorige verhaal gezet - hier de herhaling:

prachtig om jullie ervaringen te lezen ! Voel je je al weer wat beter trouwens Alice ?
    En wat is het plan voor de komende weken ?
    Hier is het een erg dooie boel (vergeleken bij jullie tenminste). We hebben 2 mei de verjaardag van Rom gevierd (prachtig weer, al 4 weken zon en droog). 's Morgens een bezoek aan een forellenvijver, daar zijn een stuk of 12 forellen voor ons uitgezet. We hebben er precies 1 gevangen, die was waarschijnlijk niet goed bij zijn hoofd. De rest zagen we wel zwemmen en boven het water uitspringen, dus we hadden toch nog wat waar voor het geld. 's Middags een lange kanotocht gemaakt op een rivier langs de Duitse grens. Was volgens de anderen mijn schuld dat de kano steeds bijna omkiepte. Watjes. Koninginnedag heeft Brigitte nog een tour door Arnhem gemaakt met haar Samba-band. Heel Arnhem was aan het eind zo goed als doof. Verder rollen we zo zoetjes aan naar onze trip naar Thailand begin juli.
    Ach, het is allemaal niets vergeleken met jullie avonturen, ik weet het...
    Och kon ik maar geld ruilen voor een jong, knap en atletisch lichaam, dan sprong ik in het vliegtuig en vocht ik heroische gevechten met Tasmaanse Duivels in plaats van met mijn keyboard.

En, Ivar, erg leuk om via via weer wat van je te horen !

Veel liefs,
    Gerard

• 12 Mei 2007 - 06:32

Alice:

Ivar; Geweldig dat we weer contact krijgen met jullie! (hoorde dat christel ook druk aan het mailen is met je zusjes!) En vindt het niks erg via deze manier weer contact met jullie te beginnen.
    Gerard; plannen voor nu zijn: de aankomende 4 weken werken, 16 Juni ga ik voor 2 weken WWOOFen, wat inhoudt dat ik op een boerderij voor kosten en inwoning ga werken en in dit geval is het (hoe kan het ook anders) een paardenbedrijf. Kan niet wachten!! Daarna is het een ticket naar huis kopen, maar zitten nog steeds te dubben wat we doen; via Thailand of rechtstreeks van Darwin naar Amsterdam ($1500)
    And the clock is ticking!

• 17 Mei 2007 - 13:34

Isolde:

Hyaa Alice!
    Dan nu eens eindelijk ook eens berichtje van mij!! Raar hoe alles af en toe in een familie gaat toch?:S Maar zoals Ivar al zei lijkt het me een perfect idee om de strijdbijl te begraven!!:D Ik moet zeggen dat ik een beetje jaloers ben met wat je allemaal aan het doen bent echt heel cool:D wow! Ik zal eerst maar eens alle verhalen moeten lezen om een beetje door te hebben wat je allemaal hebt gedaan! Maar daar is nog genoeg tijd voor lijkt me!:D Have fun daar iig!:D Dit is mijn e-mail adres trouwens: isoldevleut@hotmail.com (ook mijn msn adres!)

Greetings and kisses!

Isolde

• 23 Mei 2007 - 07:29

Brigitte:

Hoi Alice en Chris,

Zo, jullie hebben weer heel wat ondernomen. Ik had geen tijd de mail helemaal te lezen toen het bericht binnenkwam. En daarna ben ik het eigenlijk weer vergeten. Vandaar deze late reactie. Fijn dat jullie zo'n gezellige vakantie hebben gehad. En wat tof dat je 2 weken op een paardenboerderij kunt gaan werken. Gaat Chris daar dan ook werken? Maar als je begin juli je ticket gaat kopen heb je toch nog tijd genoeg? Je zou toch pas half oktober terug vliegen? Wat ga je na 1 juli dan doen? Nog gewoon genieten in Australië en vakantie vieren? Ik ben ook nog druk aan het werk hoor. Helaas alleen maar als invalkracht op de scholen. De praktijk heeft kennelijk wat meer tijd nodig om klanten te krijgen. Maar dat komt nog wel. Verder heeft Gerard eigenlijk alles al zo'n beetje verteld. Aankomende maandag is je moeder jarig en omdat Nienke het afgelopen weekend, met Hemelvaart, al naar het strand wou gaan we dat het komende weekend doen. En dus op maandag, kunnen we meteen bij je ouders een bezoekje brengen. Verder ben ik druk bezig met de voorbereiding voor Thailand want het brengt toch extra voorbereidingen en ook kosten mee als je naar zo'n tropisch land toe gaat. We moeten namelijk goede wandelschoenen hebben voor de toch in de jungle. Een goede zaklantaarn, flightbag zodat niemand drugs in onze tassen kan stoppen etc. De tijd gaat ineens ook erg snel, het is nog maar ruim een maand en dan vertrekken we al! Maar eerst nog het kinderfeestje van Nienke vieren. Ze wil een survivaltocht houden. Ook een goede voorbereiding voor Thailand dus. Ik zal je nog wel mailen hoe dat is verlopen maar we vieren het pas eind juni. Verder is ons logeetje van de afgelopen 2 dagen overleden. Nienke kwam maandag thuis met een klein mereltje dat aangevallen werd door kraaien. Ik de oude konijnenkooi naar beneden gehaald en wat hooi erin gelegd waarop we het vogeltje hebben gelegd. Gerard en de kinderen hebben 's-avonds wormen gezocht in het park dat ze half omgeploegd hebben. Wij dus dat beestje gevoerd wat goed naar binnen ging. Het was ook nog redelijk levendig en piepte zo nu en dan. De volgende ochtend heeft Nienke er ook nog zo'n 6 wormen in weten te krijgen maar toen ik 's-middags van mijn werk thuis kwam zat er weinig leven meer in. Rom en ik hebben het nog geprobeerd wormen te voeren maar dat lukte niet. Gerard en Nienke (eigenwijs als ze zijn) wilden het een uur later ook nog proberen en terwijl Gerard de wormen ging halen is het vogeltje in Nienkes hand overleden. Ze heeft hem keurig in de achtertuin begraven met een kruisje erbij. Van verdriet kon ze gisteravond niet in slaap komen. Maar ja, wij hebben ons best weer gedaan. Nu de kooi weer opruimen, bah. En altijd weer dezelfde die het op kan ruimen, ik dus. Ik moet nu dus gauw aan de slag want morgen ga ik toch maar weer werken, ik kon weer eens geen nee zeggen. Veel plezier daar nog en uitkijken voor schorpioenen hoor!

Groetjes van Brigitte.

• 29 Mei 2007 - 02:28

Alice:

1)Gaat Chris daar dan ook werken?
    2)Maar als je begin juli je ticket gaat kopen heb je toch nog tijd genoeg? Je zou toch pas half oktober terug vliegen? 3)Wat ga je na 1 juli dan doen? Nog gewoon genieten in Australië en vakantie vieren?

To Brigitte:
    1)Hoe vervelend Chris het ook vindt, ik ga voor 2 weken even weg, en Chris blijft dan nog in de fabriek werken ;-)
    2)Hoe eerder we de ticket betalen des te goedkoper, maar daarvoor moeten we eerst een datum weten te prikken die ergens in Oktober moet plaatsvinden,..
    3)Ik kom in het weekend van de 30ste terug en dan is het spullen paken en op naar Darwin. Deze reis zal ong. zo'n 5 tot 6 weken duren (5000km).Ik heb gister de farm weer gebeld om te vragen of ik niet eerder kon komen, dat zou onze reis natuurlijk iets versnellen, maar helaas kan ik pas de 16e terecht.
    We tellen de dagen af,..nog maar 5 weekjes,..

• 05 Juni 2007 - 08:06

Mieke:

Hoi Alice,
    Eindelijk weer eens een berichtje uit Lisse. Zo te lezen hebben jullie het heel erg leuk. Ook de foto's zijn mooi. Zo kun je goed zien wat je beschrijft. Ik was verbaasd een foto te zien van een oliebollenkraam. Heb je ze geproefd?
    Ik vraag me af of die kleine visjes een beetje te eten zijn. Op de foto zien ze er niet zo smakelijk uit.Het is natuurlijk erg fijn dat jullie nog een mooie tocht naar Darwin voor de boeg hebben. Ga je daarna ook nog een tijdje werken? De terugreis kost natuurlijk wel erg veel geld. We wijn erg benieuwd naar jullie verdere avonturen.
    Groetjes uit Lisse.
    Mieke

• 08 Juni 2007 - 17:34

Chris En Ineke:

Beste Alice. Wij zijn erg blij met de steun die je aan Christian geeft in deze moeilijke tijd voor hem.
    Bedankt hiervoor namens ons.
    Veel liefs voor jou,en nog een hele mooie tijd samen in Australie
    Hartelijke Groeten van Vader en Moeder van Christian.