White Sundays/Fraser Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu White Sundays/Fraser Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

White Sundays/Fraser Island

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

08 Februari 2006 | Australië, Magnetic Island

Heey hallo familie en vrienden.
Bedankt weer voor jullie reactie en natuurlijk steun in de nu wat zwaardere tijden. Er is weer een hoop gebeurt en we zijn weer een heel stuk naar beneden gereden, maar hadden steeds geen plek of tijd waar om te internetten.
Hierbij dus een verslag van de afgelopen weken;

Na Liza te hebben opgehaald in Townville rijden we door naar Airlie Beach. We slapen in een mooi hostel genaamd; M.A.G.N.U.M.S met een leuke bar en night club eraan. De volgende dag boeken we een pakket van; 3 dagen White Sunday op een boot, 2 gratis nachten in het zelfde hostel, 3 dagen Fraser Island en 2 gratis nachten in het hostel Fraser Escape.

Gelukkig is er een grote gratis parkeerplaats in Airlie Beach waar ik mijn auto voor de aankomende dagen kwijt kan. We nemen wat benodigde spullen mee en stappen smiddags om 3 uur op de Tallarook. De boot is voor 20 man, maar we zijn (en de crew ook) blij als onze groep maar uit 16 man bestaat. We varen richting de White Sundays en ondertussen word alles besproken over het snorkelen en duiken. Mensen met een divings license mogen met een speciale groep duiken, anderen mogen een introductie duik doen. Mensen die niet willen duiken (waaronder ik) mogen snorkelen.
We snorkelen 3 dagen en krijgen een mooi beeld te zien van het leven onder water. Het grootste gevaarte wordt gespot als we op een eiland een mooi uitzicht bekijken en later op een mooi zwemgedeelte in het water een Reef Shark zien. Deze zijn gelukkig niet gevaarlijk en zijn vaak maar 1,5 tot 2 meter lang. Het koraal is helaas niet echt bijzonder mooi omdat het meeste 'dood' koraal is en de enige kleur die ik te zien krijg is een mooie blauwe kleur. De vissen daar in tegen zijn wel geweldig mooi, vissen met alle kleuren van de regenboog, zwart-wit gestreept en mooie grote gele vissen. Sommige mensen hadden ook schilpadden gezien, maar dat heb ik helaas gemist.

Na deze geweldige ervaring rijden we door naar Hervey Bay waar we in het Hostel Fraser Escape alle informatie krijgen over wat ons te wachten staat op Fraser Island. Als eerst wordt ons het hele schema voor de aankomende 3 dagen voorgelegt maar wordt ons ook de gevaren ervan verteld. Maar dat mag de pret niet bedrukken en gaan we dus met veel zin naar onze kamer als er 3 man uit de groep boodschappen gaan doen. Na zo'n 2 uur moeten we weer in de bar zijn en krijgen we van een wat oudere man een wat minder leuk gezicht te zien van het "zelf rijden op Fraser Island". Op de manier hoe hij het over brengt wordt het wat stil in de kamer,...Hij laat ons verschillende auto ongelukken zien die op F.I gebeurdt waren. F.I heeft geen verharde wegen en het is daardoor goed opletten gelazen wat je met je auto doet. Maar de manier waarop hij het overbrengt klinkt het als een gevaarlijk avontuur waardoor de zin bij mij al weer wat minder wordt. We moeten uiteindelijk wel een beetje lachen als hij aan het eind van zijn verhaal zegt; 'I Welcome you in a world of hurt!' Vol goede moed stappen we in onze 4WD met liza achter het stuur en gaan richting de Bay waar we op de Ferry stappen om naar F.I te gaan. De eerste dag gaan we naar Lake Mckenzie waar we een heerlijke duik nemen. Daarna door naar een andere Lake (naam ben ik even kwijt)waar we ook weer een overheerlijk duik nemen, en natuurlijk weer veel moois zien. We lunchen ondertussen wat en rijden daarna door naar onze eerste camping plaats. Een plekje aan het strand waar de 2 groepen een 'drinking game' houden waarvan Chris en ik de enige zijn die niet mee doen. De volgende dag is het wat moeilijk beginnen, wat logische is na het slapen in de tent met z'n 3en en op een dun matje en een slaapzak. En snachts een paar keer waker worden omdat de andere terug komen van een feesje en ze de Dingo's van het terein af jagen. S'ochtends bij het afbreken van de tent en het opruimen van de spullen worden we helemaal gek van de Mash-flyes (te vergelijken met horsels)

Het is echter weer wel een leuk gezicht als je ziet (na de waarschuwing van te voren in het hostel)hoe mensen bij proberen komen van een kater als de hele auto alle kanten op stuiterd ;-) De 2e dag bekijken we even snel Coloured Sands, Mehino ship Wrek en beklimmen we Indean Head waar we weer wat haaien zien zwemmen in de zee. Van daaruit wordt het spannend, we moeten een gedeelte door in mul zand. Er is ons in het begin verteld wat we moeten doen en de speciale schakelpook wordt nu voor het eerst gebruikt. In z'n 2 en de het gaspendaal volluit ingedrukt scheuren we op het mulle zand af,....waar we helaas niet ver komen. Iedereen moet uit de wagen en er moet geduwd worden. Eerst in z'n achteruit om weer bij het strand te beginnen en dan wordt het nog een keer geprobeert en dit keer gaat het wel goed. We stappen weer in houden 'm in deze stand als we zien dat de gehele route naar onze volgende campeerplaats uit mul zand bestaat. Het is soms wel even spannend, maar ook erg gaaf als je de moter zo hoort krijsen en maar 40km per uur over het pad gaat. Eenmaal bij de camping plaats komen we allemaal weer even bij van de wel bewogen dag. We relaxen wat op het strand, hebben s'avonds een heerlijke BBQ en worden de wat kleinere soorte veranen die er rond lopen op de foto gezet. Liza en ik gaan vroeg naar bed, maar worden dit keer helemaal lek gestoken door de muggen, waardoor we weer niet echt aan onze slaap toe komen,..

Onze laatste dag wordt al snel verpest als we niet op tijd kunnen vertrekken doordat de andere te laat uit hun bed komen. We rijden naar Eli Creek waar we maar 7 min krijgen om even te badderen en daarna rijden we door naar het ophaal punt. Lake Wabby stondt nog op de planning, maar dit was nog 20 min lopen vanaf het pakeerterein en dit zouden we niet gered hebben. Heel jammer, want het is ook 1 van de mooieste plekken op F.I.

Nu terug op Hervey Bay is het weer lekker bijkomen van alle heftigheid en kunnen we weer slapen in een lekker normaal bed.
Morgen gaan we naar Brisbane waar waarschijnlijk zo'n 2 dagen blijven om nog wat dingen te bezichtigen.
Ik kan helaas de foto's er via deze computer niet op krijgen, maar ik weet zeker dat dat in een grotere plaats als Brisbane wel gaat lukken.
Groetje vanuit Hervey Bay

  • 08 Februari 2006 - 13:12

    Mamma:

    Meid wat een belevenissen,ik ben al blij dat ik niet alles zie wat daar gebeurd anders zou ik constant in de zenuwen zitten Ik zal je wel vertellen dat ik het heel fijn vindt dat je (misschien)met september weer eens thuis komt.Maar zolang jij het naar je zin hebt daar heb ik er vrede mee dat weet je.Doe chris en Liza de groeten en zeg tegen Chris dat de spullen naar zijn familie zijn gepost.
    Heel veel fijne maanden nog en veel liefs van Pappa en Mamma.

  • 09 Februari 2006 - 14:25

    Brigitte:

    Hoi Alice, Ik ben de draad een beetje kwijt geloof ik. Ik dacht dat je haast had om naar 'beneden' te gaan om het vliegtuig te kunnen halen naar Nieuw-Zeeland? Maar dat is pas over een paar weken?!! Redt je dat nu nog, na zo'n spannende tussenweek?
    Ben je nu niet meer op zoek naar werk? En hoelang ben je van plan om in Nieuw-Zeeland rond te reizen? Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Maar wat ga je doen in de wintermaanden? De herfst zal toch al wel bijna begonnen zijn nu? Ga je dan lekker skiën? Ik ben benieuwd. O ja, ik vind het knap van je dat je niet meedoet met de rest als het jou tegenstaat. Zoals het alcohol drinken en snorkelen i.p.v. duiken. Ik denk dat er wel meer geweest zijn die liever nee hadden gezegd maar dat niet echt durfden. Dus goed van je, een hele geruststelling ook voor je ouders denk ik!
    Nou groetjes van Brigitte en natuurlijk ook van Gerard, Rom en Nienke.
    Heel veel plezier gewenst voor de komende tijd.

  • 13 Februari 2006 - 02:21

    Vanuit ByronBay:

    @ Brigitte; We hebben nu nog 2 weken om naar beneden te gaan, maar rijden elke dag zo'n 200/300km naar beneden. Na dit punt is er niet zo heel veel meer te zien en dus zal het de aankomende dagen wel langer rijden worden. Werk zoeken gaan we doen in Nieuw-Zeeland wat we natuurlijk ook erg graag willen! Hier verblijven we een maand. Skieen zal ik denk overslaan, omdat ik daar niet zo'n fan van ben.

    Groetjes vanuit Byron Bay

  • 18 Februari 2006 - 14:37

    Theo Van Der Hoek:

    Beste Alice,
    ik lees zo af en toe je verhalen. Je hebt het behoorlijk naar je zin. Haal eruit wat er in zit, zo'n kans krijg je nooit meer. Heel veel plezier verder.

    Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alice

Leuk dat je me site komt bekijken. Ik ben op 16 sept. vertrokken van schiphol en heb alles achter gelaten om een nieuw avontuur aan te gaan; Australie,.. Ik zal hier een jaar gaan rondtrekken, met een maand Nieuw-Zeeland erbij.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 24312

Voorgaande reizen:

16 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: