Kangaroo Island and the Nullabor - Reisverslag uit Adelaide, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Kangaroo Island and the Nullabor - Reisverslag uit Adelaide, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island and the Nullabor

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

08 Oktober 2006 | Australië, Adelaide

Bedankt weer voor jullie reacties, en sorry voor het foutje met de link, maar volgens mij hadden sommige al in de gaten dat de link ook bij het vorige bericht stondt.

Aangezien ik de vorige keer vergeten ben om Kangaroo Island erbij te zetten, zal ik het hier maar even neerzetten.
In Adelaid zijn we met 2 vriendinnen van ons naar kangaroo Island gegaan. Een klein eiland vlak onder Adelaid. De tour was 2 dagen, en dat was ook genoeg om het eiland te zien. We beginnen bij Pennington Bay waar de Engels en Fransen elkaar hebben ontmoet. Daarna is het al snel naar de schuur, waar we onze spullen op de kamers kunnen laten en een barbique krijgen. Bij de schuur zelf staan al veel bomen waar vaak koala's in worden gespot en inderdaad zitten ze er ook vandaag weer in. S'avonds gaan we naar de kust om pinguins te spotten. We gebruiken een speciale zaklamp waardoor we ze niet kunnen verblinden. We kunnen ze wel zien, maar helaas ver beneden de kust en er is niet veel activiteit en door de koude weer willen we al snel terug.
De volgende ochtend worden er heerlijke pannekoeken gebakken en ook in de auto worden we steeds verwend met koekjes en ships. We gaan naar seals bay waar we (hoe kan het ook anders) zeehonden te zien krijgen, we blijven bij een groep zitten en een pup die haar moeder zoekt komt op 2 meter afstand bij ons zitten!! Daarna gaan we naar Little Sahara en gaan sandboarden waardoor we natuurlijk helemaal onder het zand komen te zitten hihi. Onze volgende plek word Remarkable Rocks waar we vele foto's nemen van de mooie ligging van de aparte rotsen aan de kust in Flinders Chase National Park. In dit zelfde park zijn ook weer vele zeehonden te zien die aan de kust komen voor 3 dagen rust na 3 dagen non-stop hebben gejaagd op vis. In Snake bay maken we een mooie wandeling richting de zee en hoe kan de wandeling nog leuker en spannender worden dan over de rotsen heen te lopen die richting de zee leiden.
De dag is om en het is weer tijd om weer naar main land te gaan met de boot, maar een verassing staat ons te wachten als we bij een stop de echte Kangaroo Island Kangaroo zien lopen op een veld!

Chris en ik maken ons in Adelaid klaar voor de grote reis naar Perth, een rit van 2700km! maar zeker de moeite waard als we horen dat er eigelijk best veel te doen is aan deze lange kustlijn. Onze tourguide (Scott) van Kangaroo Island is ook een tourguide geweest van Adelaide naar Perth en weet de beste plaatsen om te stoppen. Hij vraagt ons hoelang wij willen doen over deze reis, waarop wij zeggen; '5 or 6 days, maybe more'. Hij maakt een kleine tekening van de kust en zet de plaatsen met de activiteiten erop. Ik zal jullie alvast maar even inlichten dat wij uiteindelijk 2 weken over deze reis gedaan hebben!! En het een geweldige ervaring was, deze reis doe ik maar 1 keer in je leven (hoop) en het is dus zeker de moete waard hier de tijd voor te nemen. We hebben natuurlijk weer vele foto's gemaakt waardoor jullie dus een mooi beeld krijgen van onze vakantie aan de Nullabor,...
Voordat we deze grote reis gaan doen, laten we de auto chekken voor een safety-checkup en zijn we maar $150 kwijt aan reperaties.
We slaan veel rijst en pasta in voor makkelijke maaltijden en ook wat extra camping spullen zijn nodig voor de vele nachten die we gaan doorbrengen op rest-areas waar het gratis is om te overnachten.
We pinnen genoeg geld voor de bezine en het eten en zijn erg blij met de vele hagelslag, reis-jametjes, soep, hutspot en boerenkool die Chris z'n ouders hebben opgestuuurd, waardoor het ons weer scheelt met het inslaan van eten.

23/9 vanuit Adelaid stoppen eerst in Port Augusta waar we het information Centre bezoeken en veel informatie krijgen over hoe het er vroeger aan toe ging toen de engelse nog maar pas in Australie waren.
Onze eerste stopplaats wordt Mambre creek waar we voor $8 in een mooie park komen.

24/9 S'ochtend worden we vergezeld door een Emu! En maken Chris en ik even een stevige ochtendwandeling door de bergen en gaan daarna richitng Kimba. Helaas is er tussen deze plaatsen weinig te doen en zoeken al snel ons volgende rest-area op.

26/9 We zijn vandaag aangekomen in Streaky bay en Scott had ons verteld dat je in Baird Bay met Zeehonden en Dolfijnen kon zwemmen en dus rijden we de volgende dag even naar beneden om hier wat meer info over te krijgen. Allen (de eigenaar) zegt dat dit inderdaad mogelijk is bij hem en maken een afspraak voor morgen 9 uur. Die avond zijn we welkom bij een oud stelletje op de campground waar we even verwend worden met een wijntje.

27/9 We krijgen op de boot instructies en de gevaren die er bij zitten, dit met de dolfijnen in het bijzonder omdat deze met de haaien leven! Maar we gaan eerst naar de zeehonden die al snel naar de boot komen om met ons te spelen. Het water is erg koud maar al snel zitten we allemaal in het water waar de zeehonden om ons en onder ons zwemmen. Om deze dieren van zo dichtbij meer te maken is wel zo geweldig en als Chris vanaf de boot een mooie timing foto maakt van een zeehond die me bril kust kan mijn geluk niet meer stuk!! We blijven ong een 1.5 uur bij de zeehonden en gaan daarna richting de Dolfijnen en krijgen op de boot nog eens de risico's te horen en de vraag of we ook allemaal het water in willen. We maken 2 groepjes en moeten ons aan de instructies van de leiders houden die zelf een shark pods aan de enkel hebben hangen om de haaien op afstand te houden.
Eenmaal in het water zwemmen de leiders aan de buitenkant en vaart Alles met de boot om ons heen. De dolfijnen zijn en komen een paar keer onder ons door zwemmen. Het is maar kort maar weer een mega mooie ervaring!! Helaas hebben we hiervan geen foto's maar het staat op me netvlies en daar gaat het om!
Hierna rijden we door naar Ceduna waar we dit keer maar verblijven op een caravanpark en onze eerste douch nemen na een paar dagen.

28/9 We stoppen vandaag in Fowlers bay, lopen even de Jetty (pier) op, maken wat foto's en gaan dan weer verder. We komen bij het grote Grid (wildrooster) waar Scott het over had en zei dat er een tunnel onder is waar je kan zitten en het geluid kan horen als er een grote truck over heen komt. 'Do it if you dare!' staat er op het blaadje. We parkeren de auto ernaast en alleen Chris gaat uit de auto vanwege de vele horsefly's (dazen) die er zijn en neemt mijn camera mee om het geluid op te nemen. Hierna komen we in Yalata aan waar we het grote bord tegen komen van de kamelen, wombats en kangaroos en later door de "Eastern End of Treeles Plain" rijden.
Bij ons restarea ontmoeten we een Engelse jongen die de Nullabor al fietsend doet,..

29/9 We komen aan bij het Check point waar we ons eten moeten laten zien. Het is niet toegestaan fruit en groenten over de grens mee te nemen en dus hadden we alles in blikjes gekocht waardoor we al snel weer doormochten. Een boete kan oplopen tot wel $5000,-!! Verder op de Nullabor komen we al snel de Emu's op de weg tegen, en 17 km voor cocklebiddy zitten we de auto aand e kant voor de nacht.

30/9 In Cocklebiddy schijnt er een grot te zijn, en bij het tankstation vragen we de weg. De man maakt een tekening en ik vraag ook maar even hoe die weg er na toe is aangezien het ook dirtroad is. Hij verteld dat er wel stenen in de weg zitten, maar die zijn duidelijk te zien en dus gaan we even een kijkje nemen. Eenmaal de weg gevonden te hebben komen we al snel in de gaten dat deze weg niet beschikt is voor onze auto en als er een steen onder de auto doorschraapt draaien we maar snel om,..
We komen op de 90 mile road. De langst rechte weg in Australie van 146.6km die zelfs landbanen voor vliegtuigen heeft!
Hierna komen we in Norsman aan waar we gratis een douch kunnen nemen bij het infocentre en op een restarea komen tussen Norseman en Esprance in parkeren we de auto.

1/9 In Esprance gaan we op bezoek bij "Mermaide leather" waar er leer van vissenhuid wordt gemaakt. Dit leer wordt gebruik voor tassen, armbanden, riemen, pennen, etc etc. Daarna gaan we de 'Great Ocean Drive' doen waarbij het bijna moeilijk is je ogen op de weg te houden door het mooie zicht van de kust maar gelukkig staan er genoeg plaatsen om even te stoppen. We hoorden dat Lucky Bay een mooie park is om te overnachten en dus rijden we daar heen. $9,- voor een nacht aan een mooie kust is het zeker waard als we zien hoe goed beschut we zitten.

2/9 Er zijn 3 wandelingen die je kunt doen in het park en besluiten de kortste maar te doen aangezien die al 2 uur is zonder return, wat dus inhoud dat je de zelfde weg weer terug moet lopen. De wandeling is bergopwaarst waardoor je natuurlijk een mooi uitzicht krijgt over lucky bay. Eenmaal aan het eind besluiten we maar langs de weg terug te lopen en worden even later opgepikt door een aardig stel in een busje die ons weer naar de campground brengt. Eenmaal op de campground horen we van de ranger dat we nog 12,50 moeten betalen voor de dag. Hierdoor besluiten we maar niet langer te blijven dan die middag. Er is nog een berg die je daar kan klimmen, en omdat we van vele horen dat het de moeite waard is nemen we even een kijkje bij Frenchman Peak. De klim is 2 km, maar het geen een moie uitzicht over de omgeving.
We maken ons klaar en gaan dan de grote klim aan. de berg is zo stijl dat we ons afvragen hoe het bergafwaarts wordt,..aan
de de top ontmoeten we de mensen van "mermaid leather" die wat foto's maken van hun creaties met de mooie achtergrond. En een krijgt het idee mij als model te gebruiken! De foto's zijn te zien op de volgende link www.mermaidleather.com
Eenmaal weer naar beneden gekropen te zijn rijden we door tot net na Ravensthorpe en zetten de tent weer op.

3/9 De dag in albany wordt een natte dag en dus bekijken we alles vrij snel. De Dog Rock nemen we even op de foto en gaan daarna naar de Blowholes waar eigelijk ook niet veel te zien is en bij de Gap en natual Bridge gaat alleen Chris de auto uit omdat het dan al flink regent. met de vele regen besluiten we een caravanpark op te zoeken, maar de goedkoopste is $45 voor een cabin. Het begint al droog te worden en gaan dus toch maar slapen op een rest area, maar deze valt niet zo makkelijk te vinden en dus verteld een aardige man ons een ander mooi plekje met uitzicht op het strand. Die avond liggen we weer vroeg op bed en slapen we weinig door de harde wind en regen s'nachts.

4/9 Gelukkig heeft de tent het overleefd en is de auto ook blijven staan. Ons pad vervolg richting Denmark waar we een Tree Top Walk doen en later naar de Glouster Tree gaan in Pemberton die vroeger gebruikt werdt als uitkijkpost voor brand. De boom is 61 mtr hoog en het beklimmen van de boom is niet zonder risico aangezien de grote spijlen die in de boom geslagen zijn, soms wat los zit en het enige wat je van het vallen behoud, een schapengaasje is. In het park zijn vele mooie vogels en doordat er iemand een zak vogelvoer heeft gekocht is er mogenlijkheid een van de vogels op je hand te krijgen. Onze volgende slaapplaats is weer niet erg goed te vinden, maar gelukkig weet de vrouw van het tankstaion precies waar we moeten zijn en kunnen we de tent en het eten nog net klaar hebben voor het donker.

5/9 Bunbury staat bekend om de vele Dolfijnen die hier s'ochtends binnen komen maar daarvoor zijn we te laat en dus besluiten we er een lekkere relaxte dag van te maken door de dag te vullen in het zwembad.

6/9 Vandaag vroeg uit bed om optijd in het Dolfincentre te zijn en das maar goed ook want de Dolfijnen zijn zojuist binnengekomen en dus kunnen we met de broeken het water in omm ze van dichtbij te zien. Nog even een filmpje bekijken over de dolfijnen en dan is het richting Mundurah waar we een bootje huren voor een uur en even de mooie huizen bekijken met de vele boten erbij.

7/9 We komen s'ochtends aan in Perth waar we gelijk naar ons hostel rijden en horen dat er een grote 'kermis' bezig is op Showground. We gaan er met de trein heen en komen gratis binnen, wat later schijnt dat het $20 intree was! Vele kraampjes en atracties staan er en de schuren staan vol met allerlei kleine en grote dieren. Van Hooglanders, Emu's en Lama's tot Konijnen, Cavia's en zelfs kleine Kangaroes. Wij zijn er al vroeg maar horen dat er s'avonds om 9uur vuurwerk is. Liza komt ook hierheen, maar komt er niet gratis in waardoor we maar weer naar huis gaan aangezien we niet veel zin hadden nog 5 uur rond te lopen voor het vuurwerk.

Onze reis was een geweldige ervaring en wat ben ik weer blij met alle dingen die we hebben mogen meemaken aangezien we dit maar 1x doen en er echt te tijd voor hebben genomen. Met de vele foto's die erbij horen, zullen jullie ook zien hoeveel dit land te bieden heeft in de ook wat kleinere plaatsen. Onze volgende plannen zijn om hier werk te vinden en we hebben al van vele gehoord dat het werk genoeg is en zal het dus niet moeilijk worden.

Groetjes aan iedereen thuis van ons twee vanuit Perth

Foto's zijn te zien op: http://www.mijnalbum.nl/Album=F4JFENZU

• 08 Oktober 2006 - 12:33

Brigitte:

Hoi Alice en Chris
    Jullie hebben weer heel wat meegemaakt. Tof. Ik zou ook best eens tussen de dolfijnen willen zwemmen. Wie weet komt het er ooit nog eens van. Hier wil het maar niet opschieten. De praktijkkamer is nog steeds niet klaar. Daarna wil ik me pas gaan concentreren op het verkopen van de caravan. Maar ja, er staan er al erg veel van te koop dus ik vraag me af of we de caravan wel op tijd verkocht zullen hebben. Ik ga er al eigenlijk van uit dat het niet gaat lukken. En dan kunnen we jullie dus niet op komen zoeken.
    Verder ben ik op het moment al erg veel aan het invallen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik pas na de herfstvakantie weer gevraagd zou worden voor invalwerk. Maar gelukkig was dat dit jaar niet zo. Kan ik tenminste weer wat terug verdienen van alle spullen die we voor de verbouwing aan hebben moeten schaffen. Verder gaat hier alles zo zijn gangetje.
    Kijk nog maar eens even lekker terug op wat je allemaal weer meegemaakt hebt en geniet er nog even van. Veel succes met het vinden van werk. Ben benieuwd wat voor werk je nu weer gaat doen?! Nou groetjes van Brigitte (ik ga maar weer eens verder met verven) en natuurlijk ook van Gerard (die bezig is een tosti te verorberen), Rom (die bij een verjaardag is van een vriendje) en Nienke (die nu lekker zit te lezen).

• 11 Oktober 2006 - 07:39

Big Sister..:

Hey lieverd,
    Alles goed "down under?", en wat leuk dat je tussen de dolfijnen hebt gezwommen.., een unieke ervaring! en die foto's.., geweldig! die van jou en chris op die droge zoutvlakte staat bij mij op de achtergrond van mijn pc, jullie zijn een mooi stel! tussen mij en patrick gaat het ook heel goed. ik zie hem bijna elke avond en hij is ook net zo'n knuffelbeer als ik ben! lekker op de bank tegen mekaar aanhangen en film kijken. Je weet zelf ook dat marco of marcel nooit belde als ze niet kwamen opdagen bij een afspraak, nou.., patrick belt gelijk, soms de middag van te voren om te zeggen dat ie niet weet of hij het red die avond, en dan komt hij dus evengoed opdagen, omdat ie me toch nog ff wil zien!! met als gevolg dat ie veel te laat thuis is, en de volgende ochtend brak uit z'n bed komt om naar werk te gaan...!! hahaha!!! je krijgt trouwens de groetjes terug van hem! nou meissie, heel veel plezier daar met z'n 2tjes... en een dikke kus en knuffel van mij!!

• 28 Oktober 2006 - 03:11

Alice:

Heey mensen, we zijn op dit moment plannen aan het maken om met nieuw-jaar in Sydney te zijn. Heen + retourtje kost zo'n $645 dus dat wordt even flink werken. Maar als we het allemaal voor elkaar krijgen dan zou dat wel helemaal geweldig zijn! Perth is trouwens wel goed te doen, we hebben beide goed werk en hopen dit ook zo te behouden. De vrouw waar ik werk gaat volgende maand verhuizen en dus zal ik weer wat anders moeten zoeken,...en Chris is van plan om in Sydney te blijven aangezien zijn ouders daar aankomen in Januari,...het wordt dus allemaal even anders, maar dat houd je wel bezig. Groetjes aan iedereen thuis van ons tweetjes.

• 30 Oktober 2006 - 06:57

Alice:

Whoehoe!!! Wij hebben zojuist onze reis naar Sydney geboekt op de 26/12 zodat we toch nog met nieuwjaar in Sydney kunnen zijn. We hebben ook geregeld dat we onderdak hebben in Cooma en daarvoor willen we Tilly en Chirs toch nog even onwijs voor bedanken! Helemaal te gek!
    Aangezien wij tot april moeten wachten tot we weer verder naar boven kunnen reizen is dus een mooi reisje er tussen door! Groetjes van ons Alice & Chris

• 23 November 2006 - 18:04

Christel:

hey zusje van me!!
    ik heb goed nieuws: van de week stond ik op de margriet winterfair voor top ticket line, en naast ons stond het margriet theater. nu kon ik als crew van top ticket achter de coulisen komen, en ra ra ra....., ik heb een handtekening van ILSE DELANGE voor je!!!!!!!
    ze heeft daar een aantal liedjes gezongen, en ik moest natuurlijk gelijk weer aan jouw denken, dus ik gelijk naar de achterkant van dat toneel en een handtekening voor je geregeld!! mam heeft m bij je cd gedaan die wij in winterswijk voor je hebben gekocht. leuk he!!! ze is echt erg klein in het echt, maar een ontzettend leuke meid!! heb d'r ook verteld dat jij in australie zat, dus vandaar dat ik de handtekening kwam vragen.
    nou, nog veel plezier daar met chris, en de groeten van ons hier!! dikke kus van mij!!