Nog steeds aan het werk in Mildura,... - Reisverslag uit Mildura, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Nog steeds aan het werk in Mildura,... - Reisverslag uit Mildura, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Nog steeds aan het werk in Mildura,...

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

21 Juni 2006 | Australië, Mildura

Vanuit het koude Australie;
Hier weer een bericht vanuit Mildura. We zitten hier nu al bijna zo'n 2 maanden en het bevalt ons nog steeds prima. We worden hier goed geholpen met werk en het is een leuke plaats om lang te verblijven. Het Hostel heeft nu gezorg voor free pizza op vrijdag en ze zijn nu aan het regelen dat we elke vrijdag kunnen bowlen voor weinig geld.
Het werk bij de botteling exchange is inmiddels afgelopen en ik werk nu op het veld met het knippen van perzikbomen. Erg relaxt werk, tijd gaat snel, betaald goed en de eigenares is erg aardig, wat wil je nog meer! Maandag was onze eerste dag daar en konden we kiezen of we tot 4 of 5 wilden werken,...tot 5 natuurlijk, en zodoende stonden Chris en ik van 4 tot 5 alleen op het veld te knippen,...gister was het wat minder naardat we met de hele ochtend regen het stop moesten zetten en maar 3 uurtjes hadden gewerkt. We zouden wel meer betaald krijgen zei Debbie i.v.m. het uur heen rijden. Het werk is niet geheel zonder risico, we werken namelijk met knipscharen werkend op lucht druk ('Guns' noemen ze ze hier) en je moet dus erg oppassen met je vingers,...
Maar verder is het erg leuke werk, beetje boompjes knippen en niet bang zijn dat je er teveel afhaald, want er komt genoeg aan. De perzikken worden zo groot als tennisballen en de takken die je afknipt groeien natuurlijk weer verder en komen de zo'n 14 aan een tak. Naast perzikken hebben ze ook nog 4 anderen soorten fruit, maar vraag me niet wat,...ze spreken het hier natuurlijk heel anders uit en ik kon er niet veel wijzer uit worden haha.

3 weken geleden heb ik een heel leuk kado gehad van mams en paps; een pakket vol met Nederlands lekkernij zoals; hagelslag, drop, chocolade repen, koffie, stroopwafels, leverpastei, aardappelpuree en chinese mix!!
Ik had ook voor mijn eigen muziek gevraagd en dus zat mijn MP3 speler er ook in, maar helaas krijg ik die niet aan de praat en moet ie waarschijnlijk even nagekeken worden. Ook leuke foto's en een brief met foto's van Christel was een grote verassing!
Foto's van dat alles staat binnekort in me fotoalbum.

Ook beleven we hier natuurlijk weer veel mee;
zaterdag de 17 van Juni zijn Chris en ik naar Liza gegaan die zich in Nayah bevondt, zo'n 200 km vandaan. We gingen met z'n drietjes naar Swan Hill waar die dag een paardenrace was. Na 1 race gezien te hebben wilden we wedden op een paard,...maar helaas werdt die ena-laatste haha. Er stonden 2 dames naast ons waar we mee aan de praat kwamen en vertelde ons welk paard er in de volgende race een goede kans had. Zodoende gingen we nog maar een keer proberen, en omdat die dames zo zeker waren legde ik wat meer geld in, wat natuurlijk ook meer verdienst betekend. We beken de wedstrijd, maar konden niet echt zien wie er nou eerse was geworden, maar bij de replay zagen we het goed; onz paard was eerste geworden!!Woehoe!! Ik had 10,- ingezet en op me ticket stonds hoeveel ik terug kreeg als hij gewonnen had 45,- maar bij het ophalen van me geld, kreeg ik uiteindelijk 60,-!! Dit omdat hij 1e was geworden. Toen kregen we natuurlijk de smaak te pakken en gingen we weer opzoek naar de 2 dames, die bij de volgende weer een paard hadden uitgezocht. Ook hier gingen we weer op wedden, maar naarmate de bundaberg rum bij hun meer werdt, werdt het gokken van hun wat minder,..en verloor ons volgende paard dus,..De rest van me geld heb ik maar bewaard en was blij want de volgende races verloren de dames flink wat geld haha.

De eerste dag op het werk reden we terug en liep de kilometer teller ineens terug; benzine was op,..!! Gelukig kwamen we net langs een rest area en kon ik 'm daar inrijden. Onze kilometerteller deed het soms niet meer en dus wisten we niet hoeveel er eidenlijk nog inzat. Peter van het office gebeld en verteld wat er was, en die was natuurlijk niet zo blij aangezien het 70 km rijden is,... Na 45 min gewacht en natuurlijk al donker kwam hij van achter aangereden,...ik had niet verteld dat ik op een rest area stond en hij was dus verder gereden,..oeps...

Afgelopen woensdag kwam Jo binnen met een doos die mij erg bekent was en het was dus ook voor mij!! Het pakketje van Christel was aangekomen! We moesten erg lachen toen we de WK spulletjes zagen en was erg blij met de 2 super leuke shirtjes die erbij zaten! Bedankt!

Gister reden we naar huis van werk en zei chris ineens; "moet je die regenboog is zien achter je"! Ik keek in me buitenspiegel en zag een mega scherpe regenboog. "Die moet ik filmen", dacht ik, en dus zetten ik de auto aan de kant. De andere 3 personen achterin waren er volgens mij niet zo ondersteboven van en bleven in de auto zitten terwijl Chris het filmde en ik van dolheid in de lucht stond te springen, haha. Hij was echt ZO scherp dat je alle kleuren gewoon heel duidelijk zag!!
De foto's ga ik er zo opzetten, dus ga zeker even kijken op de link die hier onderaan de berichten staat.
vanuit Mildra een geweldige zomer toegewenst, en aan iedereen de groetjes van ons. See ya!

  • 21 Juni 2006 - 06:24

    Christel:

    Hai zusssie van me!!
    zo te horen nblijf je het naar je zin hebben daar..!
    mensen hier in kudel vragen zich soms af of je nog wel terug komt, of dat je liever gewoon daar blijft wonen voor de rest van je leven...!
    Waarop ik weer dacht: als ze straks weer een tijd langer blijft, ga ik d'r gewoon halen!!!!! ik neem d'r mee aan haar haren!!!
    Papa zei toen: nee, dat moet je niet doen, ze blijft dan alleen maar langer, omdat ze je toch weer ff gezien heeft..., en als je hier blijft, gaat ze vanzelf d'r fam. zoooooo ontzettend missen, dat ze terugkomt!!!!
    Nou, ik weet het niet hoor, volgens mij zit jij wel prima daar, ...toch?
    mama kan iedere keer maar niet wachten tot ze je weer aan de tel. heeft, en papa is eigenlijk alleen maar nieuwschierig naar hoe het is met je werk...., echte zakenman die paps!! Nou meissie, ik hoop dat je het naar je zin blijft hebben daar, en dat het goed blijft gaan tussen jou en chris. Dikke kus christel.
    p.s.: het pakketje heb ik nog niet verzonden, komt doordat ie nog niet compleet is..., en? nieuwschierig?? xxx

  • 24 Juni 2006 - 23:35

    Kirsten:

    hey wijffie!
    hoe is het daar?
    groetjes kirsten

  • 30 Juni 2006 - 18:39

    Je Kleine Nichtje:

    Heeej Nicht =D

    Alles goed met jou? Hier in Lisse gaat alles zn gangetje hoor.. Ik heb vorige week woensdag te horen gekregen dat ik geslaagd ben.. dus mijn vakantie kan niet meer stuk ;) Ik heb samen met 3 andere vriendinnen een examenfeest gegeven en dat was echt Superleuk!

    Ik mis je wel hoor. Op verjaardagen zaten we altijd gezellig te praten en vertelde je over je praat en alles maar dat kan nu niet :(

    Mn vader komt net de computerkamer binnen gelopen en zegt dat ik moet zeggen dat duitsland heeft gewonnen ;).. Niet echt belangrijk maar toch (A)

    Gaat ook alles goed met je vriendje? Ik heb hem op foto's gezien en hij ziet er wel leuk uit. Als je weer terug bent in nederland zie ik hem hopelijk een keer ;)

    Ik ga weer stoppen..
    Veel plezier nog daar en geniet er van =)

    Kusjes van je nichtje(K)*

  • 07 Juli 2006 - 12:38

    Alice:

    Heey die hanneke!!
    Leuk te horen dat je geslaagd bent!!Gefeliciteerd!!Maak er een mooi fest van, dat heb je verdient na al dat harde werken op school. Wat ga ja hierna doen?? Ik mis jou ook meid, een nederlandse jongen hier is zojuist teruggekomen van 2 weken thuis te zijn geweest i.v.m een begravenis. Ik zou zo graag even,..al is het maar voor een paar dagen naar huis willen. natuurlijk niet voor een vervelende situatie als dat, maar gewoon om jullie allemaal weer te zien,...mis jullie allemaal!! Ik heb het nu heel druk, ik werk elke dag van 8:30 tot 4:30 en het is een uur rijden hier vandaan, dus s'ochtens een uur en s'middags terug ook. Wordt je lekker moe van, maar gelukkig is het een leuke gezellige groep en vanmiddag kregen we zelfs heerlijk drinken na het werk van de baas! Nu zitten we even lekker te kletsen voordat we naar de pub gaan en daar lekker verder feesten!! Ik ga stoppen, aangezien het hier erg gezellig gaat worden,...haha oke. Ik hoop dat alles verder goed gaat met iedereen en aan iedereen de groeten van mij en me geweldige vriendje Christian (zijn volle naam). See ya all!!

  • 04 Augustus 2006 - 11:21

    Brigitte:

    Hoi Alice,

    Het gevaarlijke werk met de "gun" zit er weer op?!! Jammer dat er verder geen goed betaalde job is daar. Weet je ondertussen al wat je gaat doen? Je schreef dat het koud is daar, maar hoe koud? Hier hebben we zo'n vier weken lang rond de 30°C gehad. Erg warm en soms ook benauwd dus geen weer om veel te doen. Het is dus een echte luiervakantie dit jaar. We zijn niet echt weg geweest. Maar drie nachten. Eén nacht in België, toen hebben we de grotten van Han bezocht. Daarna een nacht in Vianden in Luxemburg, toen zijn we een kasteel gaan bezoeken en hebben gezwommen bij 37°C. Die avond zijn we weer verder gereden naar Cochem aan de Moezel in Duitsland. Ook daar weer wat bezichtigd en gezwommen en 's-avonds weer naar huis gereden. Kort maar het leek veel langer doordat we aktief bezig waren. Deze week is het weer flink afgekoeld maar voor komende week voorspellen ze weer zo rond de 25°C. Dat zou perfekt weer zijn. Maar dat is ook tevens de laatste vakantieweek voor de kinderen. Gerard gaat maandag alweer aan het werk. Nou, ik wens jullie twee succes met het zoeken naar geschikt werk. Ga je je verjaardag nog vieren daar? En wanneer kom je weer terug anders ben ik (wij) in staat om je op te komen zoeken hoor!!

    Veel plezier nog en succes met alles!

    Groetjes van Brigitte en de rest.

  • 05 Augustus 2006 - 04:09

    Alice:

    Hey Brigitte,
    We hebben al weer een iets beter vooruitzicht met het werk. We hebben nu week even 2 weken werk op dezelfde farm waar we de bomen hebben gesnoeid en de man; Gavin die ons werk geeft (contracter) heeft volgende week misschien weer een nieuwe baan voor ons, en op de plaats waar we nu werken heeft de vrouw binnenkort een huisje vrij waar we binnenkort in kunnen trekken. De bomen beginnen nu met bloeien (heel mooi licht roze!) en die moeten over ong. 4 a 5 weken uitgedunt worden; van elke bloem krijgen ze namelijk 4 tot 5 vruchten. Wij kunnen natuurlijk niet zolang met weinig werk in het hostel zitten, dan zouden we alleen voor onze accomodatie werken. Dus we hopen dat we snel daar in kunnen trekken en we nog even werk kunnen krijgen van Gavin.

    We zijn ook ons 2e visum aan het regelen en dan kunnen we dus nog een jaar in Australie blijven als we willen,...dus pak je spullen maar alvast in haha. Het is hier trouwens super mooi weer nu; s'ochtends koud, maar s'middags is het rond de 17 graden en ik heb net dus even lekker in de tuin liggen zonnen! Chris gaat straks een cadeautje voor me kopen dus dan moet ik me weer even gaan vermaken hihi.
    Van ons hier de Groetjes uit Mildura aan iedereen thuis,..mis jullie wel hoor!

  • 10 Augustus 2006 - 10:53

    Mams:

    Lieverd,je pakketje is 8-8 verstuurd ik hoop dat je het voor je verjaardag hebt onvangen.Je moet de hartelijke groeten hebben van Jeroen Heemskerk die mist je wel.Ook een dikke knuffel van Riet en Kees Hes die zijn gister bij ons geweest was heel gezellig.Het weer hier is regen en heel af en toe het zonnetje het is rond 18gr.Ze lopen allemaal te piepen dat het rotweer is maar zoals je weet vindt ik het heerlijk zo lekker fris.Je vader staat te roepen dat ik moet komen eten dus ik laat het hierbij.Dikke kussen van je mams en tot hoors.

  • 20 Augustus 2006 - 02:57

    Femke En Maaike:

    hi lieve alice..hier een berichtje van maaike en femke uit het gezellige nederland...:-) is het nog steeds gezellig met chris daar! blijf ervan genieten he! dikke kus van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alice

Leuk dat je me site komt bekijken. Ik ben op 16 sept. vertrokken van schiphol en heb alles achter gelaten om een nieuw avontuur aan te gaan; Australie,.. Ik zal hier een jaar gaan rondtrekken, met een maand Nieuw-Zeeland erbij.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 24276

Voorgaande reizen:

16 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: