Laatste deel N-Z - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van alice hageman - WaarBenJij.nu Laatste deel N-Z - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van alice hageman - WaarBenJij.nu

Laatste deel N-Z

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

24 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

Hier het laatste over N-Z, sommige dagen staan er niet bij, die dagen hebben we niet veel gedaan. Foto's komen later

10-3
Vandaag de Tongorio Crossing, wat erg gezellig is met de twee Nederlandse meiden erbij die we daar hebben leren kennen.
Het eerste gedeelte van de wandeling is vrij vlak en erg mooi, er schijnen hier ook verschillende opnames te zijn geweest van LOTR (lord of the rings). Als we na een tijdje voor ons kijken zien we mensen een berg oplopen en denken we; "Moeten we daar helemaal omhoog!!" voor de klim eten en drinken we even wat (scheelt weer wat in het gewicht van de tas) en gaan dan omhoog. De hele klim is zo'n 2 KM en is echt handen en voeten werk,...afentoe even stoppen is zeker nodig. Als we na een uurtje klimmen er dan eindelijk zijn hebben we natuurlijk wel een mooi uitzicht over het land.
Hierna krijgen we gelukkig een stuk vlak en komen daarna bij de volgende berg aan, hierbij komen we in de wolken en word het uitkijken waar je je voeten neerzet vanwege het ijs op de grond. Op de top zitten we uiteindelijk op zo'n 1900mtr hoogte! Erg koud en er staat veel wind,..maar we zijn eindelijk waar we voor kwamen; de Blue Lakes!! Geweldig mooi om het turquase kleurige water tussen de bergen te zien! We horen dat het hierna alleen nog maar 1 heuveltje is en dan alleen maar bergafwaarts. Blij bij de gedachten maar erg vermoeiend is de daling ook wel weer aan je benen,...
De hele wandeling was op zo'n 7 a 8 uur gerekent, wij hebben het in 5,5 uur gedaan haha.
Hierna is het gelijk naar het hostel terug en informeren voor een slaapplaats in Wellington en rijden er gelijk heen omdat we er de volgende dag met de boot naar het Zuider-eiland vertrekken.

12-3 Vandaag de boototcht naar het zuider-eiland waar we de mooie eilanden zien waar we tussendoor rijden. We bezoeken het Tasman Nat. Park waar we even een korte wandeling doen en de mooie teksten in het zand maken.

13-3 We hebben de Pan-cake roks bezichtigd en hebben ons even lekker verwend met een ijsje.

14-3 Vandaag is het grotendeels doorrijden naar onze volgende bestemming; Franz-Josef Glasier waar we eerst een Hostel ingaan en overnachten.

15-3 Vandaag zijn we naar de Frans-Josef Glasier gelopen wat weer een geweldig mooie gezicht was. Hierna hebben we heel kort de Fox Glasier bezocht, die echter minder mooi was dan de Franz-Josef.

17-3 We vragen bij het info centre wat voor wandelingen we kunnen doen hier in Queenstown. De Queenstown Hill Time Walk wordt aangeraden en die gaan we dan ook bekijken. De Hill in de naam doet z'n eer aan; het is namelijk flink berg opwaarts. Ik krijg hier wel weer het hele vakantie gevoel terug van toen we in Luxemburg waren, door de lucht van de vele dennenbomen. De hele wandeling was zo'n 2 uur en komen weer voldaan bij de auto waar we besluiten gelijk door te rijden naar Milford Sounds. Hier komen we aan op een kleine camping plaats en kost het maar $7,- p.p. Helaas zijn er hier wel vele sandflies waardoor de tent opzetten een vervelnde taak wordt. In het keukentje is ook niet veel te doen en besluiten dan maar met alles alvast in de tent te gaan zitten.

18-3 Het regent de hele dag en er zit dus niks anders op om de tent nat in de auto te leggen...we gaan opzoek naar een hostel en brengen daar de hele dag door. Door de regen zijn er wel hele mooie watervallen te zien van de bergen af,..heb er ook echt spijt van dat ik daar geen foto van heb gemaakt.

19-3 Bij het bedenken wat we vandaag zullen gaan doen boeken we een cruise door de Milford Sounds heen. De gehele cruise duurt zo'n 1,5 uur er gaat door de fjorden heen. Vele mooie bergen om onze heen met sommoge sneeuw op de top te zien en ook weer vele watervallen die van de bergen afkomen. We boffen echt met het weer, want het zonnetje schijnt de hele dag. Na de Cruise gaan we de Lake Marian wlk doen, die zo'n 3 uur is. Bij het begin komen we lang een mooie sterke stoming en ovel aan de bomen zit mos, wat het hele plaatje een beetje sprookjes-achtig maakt. Ook bij deze walk moeten we weer erg stijl bergopwaarts, maar is het pad ook niet echt goed te zien, wat het weer erg spannend maakt. We moeten zelf bij 1 plek bij een boom omhoog klimmen om het pad te volgen!
Hierna rijden we door naar Manapouri waar we overnachten.

21-3 We rijden vandaag naar MT Cook, maar komen daar aan is vies weer. Toch besluiten we maar een wandeling te doen en gelukkig is het dan droog. Aan het eind van de walk komen we bij ijsblokken (die in het water liggen) terecht. Hierna besluiten we maar weer verder door te rijden naar Christchurch en komen bij een campsite terecht waar op het bord staat "cloths free". Niet helemaal begrijpen wat het betekent gaan we hier toch overnachten en komen we in een heel mooie keuken terecht, wat meet een huiskamer idee heeft. WE hebben zelfs een openhaard en dat brengt ons op het idee dan ook maar in deze kamer te gaan slapen. WE blijven hier ook de nacht erna, en komen er dan achter wat er op het bord staat; "Naturisme from this point"(!!) We hebben dus op een Naturiste camp geslapen, hahaha. Gelukkig waren wij de enige gasten en hebben dus verder niks gezien!

23-3 De eigenaar raden ons aan om het plaatsje Akaroa te bezoeken. Dit is de plek waar de Fransen het land binnen kwamen,...er er wonen nog steeds Franse mensen! Het hele plaatsje heeft ook een beetje een Franse sfeer en ook in de winkels wordt er Franse muziek gedraaid!

24-3 we overnachten nu op een caravanpark en blijven hier tot de ochtend van 26e en moeten dan de auto terug brengen, vandaaruit gaan we naar een hostel waar we onze laatste nacht in NZ hebben en vliegen s'ochtens rond 7 uur weer naar Melbourne.

Groetjes van Ons uit Christchurch

  • 24 Maart 2006 - 21:56

    Brigitte:

    Hoi Alice,

    Je hebt weer heel wat beleefd en moois gezien. Jammer dat dat deel alweer voorbij is. Wat ga je doen als je weer terug bent in Australië? Bij ons is het weer nog steeds koud. Maar dit weekend zou de temperatuur omhoog gaan maar in plaats van de zon krijgen we dan regen. Dus daar schieten we ook niet veel mee op. Verder heb ik hier nog 3 zieken in huis. Nienke is al een volle week ziek en nog steeds niet helemaal beter. Rom is vanaf dinsdag thuis (het is nu vrijdagavond) en Gerard is vanaf donderdag thuis. Alleen de sterksten worden niet ziek! Ik hoop wel dat iedereen na het weekend weer beter is. Kan ik weer gewoon aan het werk. Want ook de leerkrachten vallen met bosjes neer. Gunstig voor mij om in te kunnen vallen natuurlijk. Nog een hele fijne tijd gewenst. En ik hoop nog mooi weer. Duim maar voor ons dat het over een maand (de maand mei) mooi weer is. Want dan zijn de kinderen twee weken vrij en staan we met de caravan bij de boer. Dan kunnen we dus wel wat mooi weer gebruiken. Bovendien vieren we dan de verjaardag van Rom. Het duurt natuurlijk nog wel even maar als jullie nu alvast gaan duimen dan gaat het vast wel lukken met het mooie weer.
    Groetjes van Gerard, Rom, Nienke en Brigitte.

  • 25 Maart 2006 - 02:31

    Alice:

    Hoe Brigitte, Gerard en de kids.
    Ik zal zeker voor jullie duimen, een vakantie met mooi weer is natuurlijk altijd veel gezelliger. En inderdaad, de sterkste
    worden bijna nooit ziek, haha. Ik ben ook weer blij dat ik weer naar het warme Australie terug ga, de kou hier ben ik ook een beetje beu geworden,...straks kan ik weer lekker aan me kleurtje werken op het strand.
    Hoe zit het nou precies met de vogelziekte in Nederland? Ik hoorde dat dat ook weer terug is?
    Groetjes aan iedereen daar en nogmaals; ik zal me vingers gekruist houden! Groetjes Alice

  • 25 Maart 2006 - 12:24

    Tessa:

    He Alice, wat een verhalen meis, ik zit sinds woensdag weer in Nederland en toch is dat ook weer fijn. We hebben het super gehad en zoveel herinneringen niet te geloven. Geniet lekker. Kus Tessa

  • 26 Maart 2006 - 11:12

    Christel:

    Hey zusje!
    Vind het leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Heb je nog wat gehoord van de rest van ons gezin?
    Ik heb 2 keer een uitgebreid smsje gestuurd, en wat krijg ik terug? hoi christel we zijn er, alles prima hier, pap, mam, en remco!
    Nou, en ik maar tikken op mijn telefoon!!! hahaha!!!!
    Maar goed,als ze het maar naar hun zin hebben.
    aan winnie kun je zo lanzamerhand wel merken dat ze het niet leuk vind om alleen in huis te zitten!! Kom ik d'r eten geven, is het brullen geblazen!!! je ziet d'r bek helemaal open gaan, maar er komt amper geluid uit!! hahahaha!!! best grappig om te zien. hugs and kisses, je zus.

  • 28 Maart 2006 - 10:10

    Gerard:

    Hoi Alice,
    nou, iedereen die jouw eerste verhaal over N-Z heeft gelezen heeft spontaan de griep of een verkoudheid gekregen. Wij voelen ons weer een beetje beter nu we horen dat je binnenkort weer terug gaat naar Australie.
    De vogelgriep: nog geen geval in NL. Iedereen met hobbie-kippen heeft de keus: opeten of inenten. En een kip is niet eens een vogel ! Katten trouwens al helemaal niet, maar er waren onlangs een paar katten met vogelgriep in Duitsland en Oostenrijk waardoor veel mensen hun kat nu aan de dijk hebben gezet. Ik hoop dat jij geen kangeroekoorts of zo mee terug neemt (als je tenminste ooit nog terugkomt). Heb je nog iets meegekregen van de orkaan Larry die over het noordoosten van Australie is geraasd ?
    Groetjes, liefs, Gerard

  • 28 Maart 2006 - 10:36

    Alice:

    Hoi Gerard,
    We hebben het wel gehoord, maar wij waren toen in NZ. Het was bij Innesfail, 30 km van Tully waar ik gewerkt heb, dus daar zullen ze het ook ongetwijfelt meegemaakt hebben. Vele huizen zijn dakloos (klinkt raar haha)en de oogst is ook verloren gegaan, dus vele mensen zitten zonder werk. En het kost 12 maanden eer je weer een volwassen bananenplant hebt,...

    We zitten nu trouwens in Melbourne, we hebben gister 7 uur moeten wachten op het vliegveld; Ik stond niet in de computer en moest dus bijna een nieuw ticket betalen! Gelukkig konden ze zien dat ik daar al voor betaald had maar konden we niet meer met die vlucht mee,...we hebben dus even onze oogjes dicht gedaan op het vliegveld omdat we daar al om 4 uur snachts waren!! Daarnaast was het vliegtuig kleiner dan waar we eigenlijk voor betaald hadden; geen tv en voor het eten moest je betalen!! Het was dus echt een baal-dag,...
    We zitten nu in een Hostel en hier kan ik ook mijn foto's erop zetten, dus dat ga ik dan maar even doen.
    Ennuuh Gerard,..ik om wel thuis, weet alleen niet wanneer haha. Het bevalt me wel hier met 27 graden ;-) Beterschap!
    Groetjes Alice

  • 29 Maart 2006 - 17:35

    Nienke:

    hoi alice,
    nog veel plezier en kom nog maar wel naar huis want ik mis je wel.
    doei groetjes van nienke

  • 31 Maart 2006 - 07:19

    Mieke:

    Hoi Alice,
    Jullie zijn al echt sportieve wandelaars en klimmers geworden. Je hebt er zeker wel speciale bergschoenen voor nodig. Wel jammer dat het weer wat minder is, maar ja dat hebben wij hier in Nederland wel vaker. Het is vanmorgen (vrijdagmorgen 31 maart) ook koud en winderig weer. We houden de moed er maar in, dat het uiteindelijk wel beter weer zal gaan worden. Jij hebt in ieder geval het vooruitzicht dat je teruggaat naar Australië waar het lekker warm is. Of begint daar nu de winter.Hier gaat alles verder goed. Hanneke en ik hebben een tikje (zeg maar een flinke dreun) meegekregen van de griep, maar dat is al weer over. Hannke moet over een paar weken eindexamen doen, dus ze is al hard aan het leren. Ze zal het wel halen, maar toch blijft het spannend.
    De groeten aan je vriendinnen daar en nog heel veel plezier. We zien uit naar al je volgende verhalen.
    Groetjes van ons alle 4 uit Lisse.

  • 31 Maart 2006 - 17:54

    Patrick (Pittemans):

    Hey ik ben weer veilig geland. En ben nog niet moe. Heb maar totaal 2 uurtjes geslapen in het vliegtuig plus die 2 uurtjes van de nacht ervoor was/is het niet echt prettig maar ja we moeten nog even vol houden. Doe ze daar de groeten van mij en we emailen !!!! Wat kan jij trouwens praten zeg!!!!

  • 07 April 2006 - 04:54

    Femke En Maaike!:

    ha wijfie! Nog een beetje brak van gister? had het flink naar je zin volgens mij :) Nu ga je en cadeautje voor (mij) kopen, samen met maaike..ben benieuwd. Zaterdagavond lekker bowlen en wederom naar de NEXT BLUE :) wordt gezellig..dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alice

Leuk dat je me site komt bekijken. Ik ben op 16 sept. vertrokken van schiphol en heb alles achter gelaten om een nieuw avontuur aan te gaan; Australie,.. Ik zal hier een jaar gaan rondtrekken, met een maand Nieuw-Zeeland erbij.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 24277

Voorgaande reizen:

16 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: