Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Sydney, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar! - Reisverslag uit Sydney, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

07 Januari 2007 | Australië, Sydney

Gelukkig nieuw jaar iedereen!! Hopenlijk was de jaarwisseling net zo'n groot spectakel als bij ons. Wij vlogen 26 dec richting Canberra. Met een tussenstop van 2,5 uur in Adelaid was het een reis van een hele dag. In Canberra zijn we in ons Hotel een goede nachtrust gehad en werden we de volgende dag opgehaald door Tilly die ons naar Cooma bracht. Hier zijn we 3 dagen gebleven en heeft ze ons ook meegenomen naar de Snowy Mountains. Er lag helaas geen sneeuw, maar daardoor was het er niet minder mooi op. Chris en ik zijn met de chairlift naar de top van de berg geweest waar we een geweldig mooi uitzicht hadden op het plaatsje Thredbo. Vandaaruit konden we de voorspelde regen al aan zien komen en op de terugweg naar huis werden we verast met grote hagel stenen die op de weg lagen! Door de warmte van de grond werd dit een grote wateroverlast op en langs de weg. Gelukkig was deze bui al geweest want aan de grote van de hagelstenen had dit niet veel goeds voor de auto geweest,... De 30st worden we weer naar Canberra gebracht waar we de volgende dag op de bus stappen naar Sydney. In de reis van 3 uur slapen we zoveel als we kunnen aangezien we de nacht buiten door moeten brengen. Eenmaal in Sydney lopen we gelijk door naar Mc Quari's Chair waar de beste spot is voor het nieuwjaars vuurwerk.
We komen bij een lange rij met mensen aan en vragen aan de politie waar deze rij voor is, het schijnt dat we de plaats moeten delen met nog een 10.000 andere mensen en door de security moeten waar alchohol wordt afgenomen. Het wachten in deze rij is 2 uur! We vragen of hij een andere goede plek weet en krijgen te horen dat als we de andere kant op lopen de rij maar 5 min duurt. We nemen de tip aan en gaan de andere kant op waar het begin van de rij door de security heen moet. We sluiten niks zeggend aan en hoeven dus maar 5 min te wachten tot we door de security zijn. Het is al aardig bevolkt en vinden heel verrast toch nog een super mooie plek met een geweldig uitzicht op de Harbour Bridge. Even voor de verduidelijking; dit was om 3 uur s'middags! We komen de middag door met wat gezellig geklets en sommige mensen die iedereen intertaind houdt met het maken van een wave.
We komen er ondertussen ook achter dat we niet de enige Nederlanders zijn. Zo her en der horen we Nederlandse gespreken om ons heen. Liza en Chris zijn ondertussen al aardig slaperig geworden van de 2 ltr wijn die ze voor de security op moesten drinken! Ook ik doe af en toe even de ogen dicht, maar van slapen komt niet veel met de vele herrie overal. Rond 9 uur gaat iedereen klaar zitten voor het vuurwerk wat afgestoken wordt voor de kinderen. op 3 verschillende plekken in de stad wordt er op het zelfde tempo het zelfde vuurwerk afgestoken zodat iedereen er van mee kan genieten. En om 12 uur is het dan zo ver,.. Met een mooie aanvoerend muziekje erbij wordt het Nieuwe Jaar ingeluid met een geweldig vuurwerk-feest. Mensen beginnen te zingen en al snel klinkt het lied ook ons bekend in de oren, het is het Wilhelmus!! Wat een staande ovatie van Nederlanders!
het vraagteken op de brug veranderd in een klerenhanger. En vraag me niet wat het betekend. De brug vierden z'n 75ste verjaardag, maar de diamand in de klerenhanger zegt bij mij niks. Na dit grote spektakel worden we om half 1 rustig aan uit het park geleid. We crashen neer in het Hyde Park en proberen ook daar een beetje de slaap te vaten. Ee 2 uur voor we op de bus moeten lopen we richting het busstation waar we ook weer in slaap vallen. Om 10:30 stappen we op de bus en na het de hele nacht droog te hebben gehouden begint het plots te regenen en dit blijft het ook de hele rit naar Canberra doen, wat hebben we een geluk gehad! In Canberra gaan we de volgende dag naar het National Museum en gaan Chris en ik daarna nog even naar het Old parlement house en de nieuwe aangezien Chris deze nog niet gezien heeft. De 3 dagen in Canberra gaan we zoveel mogelijk van de stad bezichtigen en de laatste dag huren we een fiets en doen we een trek van 3 uur. En ik moet zeggen; na 1,5 jaar niet gefietst te hebben is dat toch wel weer even wennen! Aan het eind van de middag worden we weer opgehaald door Tilly en zijn we weer in Cooma.

We zullen hier nog even verblijven tot een paar dagen voor de 16 zodat we daarna naar Sydney kunnen om Chris z'n ouders op te vangen die de 16e aankomen. Mijn reis terug naar Perth zal de 18e zijn en ga dan weer aan het werk. Chris zal zijn ouders dat in 3 weken een gedeelte van Australie laten zien en komt daarna dan ook weer naar Perth.

Aangezien er nog steeds een error op de fotosite is, staat er nog geen tekst bij de foto's.

Link >>>>> http://www.mijnalbum.nl/Album=Q3CZWH7V

  • 07 Januari 2007 - 14:29

    Brigitte:

    Hoi Alice en Chris,

    Ook voor jullie de allerbeste wensen voor 2007. En dat jullie vooral gezond en gelukkig zullen zijn. Wel een vermoeiende oud- en nieuw voor jullie hoor. Wij hebben het wat rustiger aan gedaan. De kerstdagen (drie zondagen achter elkaar) zijn we begonnen om met zijn vieren naar de sauna te gaan. Heerlijk relaxen en daar ook een lekker dinertje gegeten. Dus niet zelf hoeven koken! Eerste kerstdag waren we bij mijn ouders en zijn we een wandeling over de hei en in het bos gaan maken. Weer heb ik dus niet hoeven te koken. Tweede kerstdag waren we thuis en hebben we met zijn vieren het avond eten klaargemaakt. Het ging gelukkig zonder al te veel protest van de kinderen. Het was gewoon een heel makkelijke maaltijd hoor. Ik heb geen zin meer in moeilijke dingen klaar maken, als het maar lekker is. Oud en nieuw hebben we ook bij mijn ouders gevierd. Gewoon een beetje voor de t.v. gehangen en kaartspelletjes gedaan. Ik voelde mij toen niet zo heel erg lekker en ben dus al rond 1 uur naar bed gegaan. Daarna werd Rom erg verkouden en nu is Gerard aan de beurt. Die niest en proest zo hard dat wij er bijna doof van worden. Er heersen hier dus nogal wat virussen. Het is nu zondag en dus de laatste dag van de vakantie voor de kinderen en mij. Hoewel, ik hoef donderdag pas te beginnen met werken. De eerste week van de vakantie had Gerard ook vrij genomen. Dus die is alweer aan het werk geweest. Wat het weer betreft, het is hier niet veel anders dan bij jullie. Regen, regen en nog meer regen. En veel te zacht voor de tijd van het jaar. Ik wil dit jaar eens goed kunnen schaatsen. Maar de voorspellingen willen er nog niet aan mee werken. Maar de winter is natuurlijk nog maar net begonnen. Het kan dus nog. Op wintersport gaan we dit seizoen helaas niet. Het gezin werkt niet erg mee. Ik ben kennelijk de enige die het leuk vindt om tijdens de vakantie buiten aktief bezig te zijn. Ik zal ze daarin nog op moeten voeden. (Gerard vindt het geen sociale vakantie omdat ieder zijn eigen weg gaat, wat natuurlijk ook zo is) Ze willen graag onder de Turkse zon aan het zwembad of aan zee liggen. Dus we hebben nu een compromis gesloten, om het jaar op wintersport. En dit jaar zijn zij dus aan de beurt. Alleen regel ik altijd de vakanties en heb ik nog niets gepland voor de voorjaarsvakantie. Eerst moet die caravan maar eens de deur uit dan weten we hoeveel geld we uit kunnen geven. In de zomer zijn er namelijk wel een aantal leuke vakanties die ik zou willen boeken. Wel leuk om je daarmee bezig te houden om alles uit te zoeken. Helaas heb ik echter nog meer te doen.
    Ik ben nu bezig om een website op te zetten voor mijn praktijk. Ook zijn we op zoek naar een tweede telefoonnummer, dat lijkt makkelijker dan het is. We zijn er nog steeds niet uit. En dan moet ik mijn folders nog maken. Dat is nog het makkelijkst omdat ik de tekst al in de computer heb staan daarvoor.
    Nou, ik zal je verder niet meer lastig vallen met mijn bekommernissen.
    Ik wens jullie nog veel plezier daar. Fijn dat Chris zijn ouders al bijna komen. Die zullen ook wel benieuwd zijn naar jou Alice?!! En jij zult ook vast wel benieuwd zijn naar zijn ouders. Zijn jullie nu intussen ook weer aan het werk? Nou werk ze dan en tot een volgende keer.

    Groetjes van Brigitte.

  • 07 Januari 2007 - 14:43

    Christel:

    hey lieverd!!
    Allereerst natuurlijk een gelukkig en gezond nieuwjaar voor jou en chris!!Ik heb het vuurwerk van sydney op de tv gezien, en wat een groot spektakel ik kan me voorstellen dat de mensen daar wel 2 uur voor in de rij willen staan...!patrick en ik zijn naar nieuw vennep geweest,waar een vriendin van ons woont. we zijn met 7 man gaan fonduen, en dat was erg gezellig. toen vuurwerk kijken op het dakterras, en daarna zijn we naar het centrum gelopen, waar traditioneel ieder jaar een auto van het plaatselijke sloop bedrijf in de fik word gestoken. mama vertelde mij dat dat al gedaan werd toen ze nog in de luiers zat..., en nu snap ik waarom de politie en brandweer erbij stonden zonder in te grijpen.., zolang alles normaal veloopt, hoeven ze niet in te grijpen. nou meissie, ik spreek je gauw weer over de telefoon, en tel samen met mama de maanden af tot je terugkomst in nederland! dikke kus en knuffel, christel.

  • 08 Januari 2007 - 06:35

    Alice:

    Bedankt voor je reacties, @ Brigitte; zo te horen is het virus wat jullie laatst hadden in de familie weer terug gekomen?? Wens jullie allemaal veel beterschap! En hoop dat de voorbereidingen voor de vakantie ook een beetje naar wens gaan lopen.

    De link van de foto's staat er inmiddels bij, maar nog steeds zonder tekst. Ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk, hopenlijk wordt het probleem snel opgelost.

  • 08 Januari 2007 - 18:41

    Mieke:

    Hoi Alice,
    Voor 2007 wensen wij jou en Chris veel geluk toe.Ik heb met veel plezier de foto's bekeken en jouw verhaal gelezen. Wat een ervaring om met oud en nieuw het Wilhelmus te zingen in Australië. Dat vergeet je nooit meer. Wij zijn ook hoestend en proestend het nieuwe jaar ingegaan, net als een heleboel andere mensen in Nederland. Hanneke was zelfs ziek met Kerstmis, ze had flink de griep. Dat komt ook van dat kwakkelweer hier in Nederland. Een paar dagen vorst en iedereen is weer beter. Gelukkig hebben we daar niks over te zeggen. Het lijkt me erg leuk, dat de ouders van Chris overkomen. Je zult wel benieuwd naar hun zijn en zij natuurlijk naar jou. Alleen jammer, dat je al na 2 dagen weer moet gaan werken.
    Veel succes met werken en geniet nog maar even van je vrije dagen.
    Veel liefs voor jou en Chris uit Lisse.

  • 13 Januari 2007 - 20:56

    Gerard:

    ook van mij een enorm mooi 2007 gewenst voor jullie !
    Ik ben af en toe de draad kwijt, maar dit is toch het jaar van "de TerugKeer"?
    September of zo ? Jee, het lijkt alsof je al zo lang weg bent...
    We hebben nog even besproken om naar Australie te gaan (een oude wens van Brigitte),
    maar dan zouden we een week of 4-5 willen en ik kan voorlopig op het werk niet zo lang
    wegblijven. Jouw verhalen en foto's zijn zo mooi dat we het misschien wie weet ooit echt
    doen. Mooie foto's van het vuurwerk, ziet er inderdaad indrukwekkend uit hoor.
    Hier hebben we voor 30 euro vuurwerk gekocht, Rom en Nienke zaten al weken uit te
    puzzelen wat ze wilden hebben en hoe ze het zouden verdelen. Dipsie (de hond) had er gelukkig geen last van, maar Pukkie (de poes) zet de hele dag in een hoekje bovenaan de trap.Waar ik laatst aan dacht: je bent zo dicht bij Indonesië, hebben julie nog plannen om daar
    naar toe te gaan ? Bijvoorbeeld naar de geboorteplaats van je moeder (Medan). Het leven
    daar schijnt erg goedkoop te zijn. Een collega is Indonesisch en ik heb samen met hem wel eens zo zitten rekenen en dromen: het huis verkopen en dan naar Indonesië gaan, daar een kast van een huis kopen voor 35000 euro en van de 200000 euro die we dan nog hebben kunnen we 20-25 jaar behoorlijk leven. Misschien kan Brigitte een baantje erbij nemen als
    riksja-chauffeur.
    Hoe ben je van plan terug te reizen naar Perth ? Ik zie ook Alice Springs centraal in Australië liggen, als ik in Google naar afbeeldingen zoek ziet dat er prachtig uit - nog plannen om daar
    naar toe te gaan ? Grappig die oliebollen in Australië is toch echt een exclusief Nederlandse
    (nou ja, Germaanse) gewoonte. En die kerstmuts op het strand.....
    O ja, we zijn eind vorig jaar ook nog met Remco een dagje Amsterdam in geweest, hartstikke
    leuk !
    Veel plezier nog en tot de volgende keer.

    Gerard

  • 13 Januari 2007 - 23:59

    Alice:

    @ Gerard;
    De gedachten om van hieruit naar Indonesie te gaan zat indd in me hoofd, of eventueel naar Fiji, wat ook een heleboel backpackers doen. Maar me ouders zagen me toch liever eerst thuis, wat de 27e van Oktober zal zijn, aangezien we nog een maand erbij hebben gekregen van de gouverment. Maar wie weet,..sst..ons geheim, hihi! Het lijkt me inderdaad een leuk idee om Medan te bekijken, het land is super goedkoop en vanhieruit natuurlijk dichterbij.

    Aankomende donderdag ga ik vanuit Sydney met het vliegtuig weer terug. Alice Springs ben ik al geweest en Chris ook, maar beide op een andere tijd. Als we in April naar Darwin gaan reizen zullen we vandaaruit door het midden naar beneden gaan en komen dus weer door Alice springs. Het cultuur is mooi en heb gister ook veel moois gezien op de tv over Emerald, een mijnenplaats in de Outback. Volgens Chris Nolte hebben wij nog niet de echte outback gezien, en Cooper Peedy ben ik ook nog niet geweest; het dorpje waar ze onder de grond leven,..
    Al met al, we zijn nog lang niet klaar met de reis!
    Groetjes Alice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alice

Leuk dat je me site komt bekijken. Ik ben op 16 sept. vertrokken van schiphol en heb alles achter gelaten om een nieuw avontuur aan te gaan; Australie,.. Ik zal hier een jaar gaan rondtrekken, met een maand Nieuw-Zeeland erbij.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 24283

Voorgaande reizen:

16 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: