Update vanuit Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu Update vanuit Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van alice hageman - WaarBenJij.nu

Update vanuit Perth

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg alice

21 Maart 2007 | Australië, Perth

Hallo iedereen,
Het is al weer 3 maanden geleden dat we Perth even verlaten hadden, en het lijkt wel of het gister was. We zijn natuurlijk allebei lekker aan het werk en kijken beiden erg uit naar onze volgende reis. Nou moet ik bekennen dat onze plannen iets veranderd zijn i.v.m het slechte weer aan de West kust en er bijna nog dagenlijkse regen wat in Darwin valt. De planning was om rond April naar boven te reizen, maar met 2 cylones die pas geleden Port Hedland verwoest hebben is het verstandiger deze reis nog even uit te stellen. We zitten al 6 maanden in Perth en de tijd tikt door, dus hebben we besloten eerst naar Tasmanië te gaan. 10 April vliegen we van Perth naar Melbourne waar we een wicked busje gaan huren. (..geen idee waar ik het over heb? Kijk even op http://www.wickedcampers.com.au/) Met ons busje gaan we op de boot richting Tasmanië en zullen op dit eiland voor 3 weken rondtouren. Op de 1st van Mei vliegen we weer terug van Melbourne naar Perth en zullen dan weer aan het werk gaan voor wat weken tot we genoeg geld hebben voor de reis naar Darwin.

De auto heeft inmiddels een WA registratie gekregen en dit heeft in totaal rond de $1000,- gekost. We hebben een nieuwe voorruit, nieuwe achterlichten (heb ik zelf vervangen), 2 nieuwe banden en voor $8,- de bekleding van het dak vast geplakt. Het zag er even naar uit dat ze het dak niet zouden accepteren zoals het eruit zag (een nieuwe kost rond de $300,-) maar uiteindelijk zagen ze het door de vingers en kwamen we erdoor! Ik moest natuurlijk me nummerplaten inleveren, en wilden er eigelijk 1 zelf houden als herinnering, maar kreeg te horen dat dat helaas niet kon. En was dus ook erg verrast en super blij toen de jongen even later met een grote enveloppe aan kwam lopen en zei dat het 1 van de nummerplaten was!! Mijn dag kon niet meer stuk! Hij hangt nu aan de muur in de kamer en het zelfde zal gebeuren als ik thuis ben!

Iets minder leuk nieuws is dat ik me nu al zo'n 2 á 3 weken niet zo goed voel; geen eetlust, erg snel moe, duizelig en bleek en ben maandag dus ook maar naar de dokter gegaan waar ze bloed hebben afgenomen en waarvan ik vrijdag de uitslag krijg. Hopenlijk komt er wat uit die test, zodat ik er wat mee kan. Hoor al van vele van een tekort aan ijzer, maar neem al een tijdje vitaminen pillen en aan mijn eetpatroon is ook niks veranderd.

2 weken geleden zijn Chris en ik voor een lang weekend 300 km naar boven gereden en hebben we 2 National Parks bezocht en hadden we s'avonds een nest van teken in de tent, en hebben we elkaar 's ochtends helemaal onderzocht. Het waren gelukkig hele kleinjes en die kunnen niet veel kwaads doen. De foto's van ons lang weekend staat onder aan de volgende site; http://www.mijnalbum.nl/Album=KN4ALHHC

Verder wens ik jullie allemaal het allerbeste en we houden jullie natuurlijk up to date!
Groetjes van ons vanuit Perth

  • 21 Maart 2007 - 11:49

    Mama:

    Hoi meid, ik hoop dat alles goed blijft gaan met je, ik loop de hele dag aan je te denken en kan niet wachten tot vrijdag als je de uitslag krijgt van je bloedonderzoek.
    Je hebt trouwens weer prachtige foto's op de site staan. Ik ben wel benieuwd hoe het daar in Tasmanie is,denk om de duivels, alhoewel ik op de t.v heb gezien dat die beestjes gewoon gevoerd werden door wat arbeiders daar. Was wel een leuk gezicht trouwens.
    Ik hoop je vandaag of morgen weer eens te horen over de telefoon,even je stem weer horen. Van Papa moet je een dikke kus hebben,hij zit nu weer in Brazilie, ik heb hem net aan de telefoon gehad, hij had 'n uur vertraging hier vanwege de sneeuwval
    moet je nagaan het is nu lente in het land,aan het weer niet te merken.
    Lieverd bel me als je de uislag heb gekregen van het onderzoek.
    Hou ontzettend veel van je en doe kalm aan oke?
    Heel veel liefs.
    Mama.

  • 21 Maart 2007 - 19:01

    Christel:

    hey zussie!!
    wat vervelend zeg dat je al een poos niet lekker bent!! ik hoop voor je dat het niet ernstig is!! ik zei tegen mama ook al dat het klinkt naar bloedarmoede, ik heb vorig jaar ook een xtje bloed geprikt omdat ik dacht dat ik ziekte van pfeiffer zou hebben, maar daar kwam ook helemaal niks uit. ik was kerngezond en heb er een week of 2, 3 later geen last meer van gehad. laten we hopen dat het allemaal heel erg meevalt! je foto's zijn weer erruuugggg mooi!!! en die koala in die boom..., SCHITTEREND!!!!! je weet me wel weer jaloers te maken zeg..! nou, ik gaat er een eind aan breien.., ik hoop je gauw weer eens te spreken over de telefoon, doe rustig aan en blijf positief he??!! doe de groetjes aan chris, dikke kus en knuffel van je grote zus!!

  • 21 Maart 2007 - 19:34

    The Brother Returns!:

    Hey sis,
    Nou je hebt wat roering gebracht, de hele familie bezorgt over je vermoeiheid, ben benieuwd wat de uitslag is, vrijdag horen we gelukkig wat meer.
    What's new?
    Druk druk druk, School en werk, ik probeer zelf nog wat leuke dingen te doen, zaterdag uit met Vanessa, keep those fingers crossed sis.
    Ik wil ook nog wat bandjes sturen naar je, wat denk je van Jamiroquai?
    Let me know...
    Hear from ya,

    xxx

    Rem

  • 24 Maart 2007 - 19:26

    Brigitte:

    Hoi Alice en Chris,
    Leuk vooruitzicht, drie weken naar tasmanië. Wat kun je daar allemaal zien en doen? Wij zijn hier gewoon druk aan het werk. Deze keer gaan we alleen in de grote vakantie weg. Heeft je moeder al verteld waar we naar toe gaan? Het is Thailand geworden. Nu we het geboekt hebben horen we van iedereen om ons heen dat ze er net zijn geweest of er ook naar toe gaan. Het schijnt ineens enorm populair te zijn om daar op vakantie te gaan. Gelukkig zit onze reis vooral op plaatsen waar niet veel toeristen komen. Het is een familiereis, dus met gezinnen met kinderen boven de 8 jaar. Vanaf 3 gezinnen gaat de reis door, toe maximaal 5 gezinnen. De reis staat genoteerd als gegarandeerd vertrek maar ik hoop dat we uiteindelijk met wat meer gezinnen dan 3 zullen gaan, dan hebben we wat meer keus. Zowel wij als de kinderen om te kiezen wie het beste bij ons past. Maar ik hoop dat we als club gewoon leuk met elkaar op kunnen trekken. We hebben er allemaal zin in. De caravan is ondertussen verkocht. Alleen jammer dat het niet zo goed gaat met mijn moeder. Ze is nu bezig met allerlei onderzoeken in het ziekenhuis. Ik hoop wel dat ze voordat wij op vakantie gaan geopereerd kan worden, dan valt er al een hele zorg weg. Waarschijnlijk is het een blaasverzakking. En hoe gaat het nu met jou? Heb je de uitslag al binnen? Was het bloedarmoede? Veel rauwe paprika eten, dat stikt van de vitamine C. Nou, heel veel plezier in Tasmanië!!! Geniet ervan. Ik stop want Paul de Leeuw is denk ik al begonnen, lachen! Tot hoors maar weer. Groetjes van Brigitte en de rest van het gezin. Doeg.

  • 25 Maart 2007 - 04:10

    Alice:

    Hoi iedereen,
    Uit de bloed test kwam niks tevoorschijn en is het dus gewoon oververmoeidheid. Ik voel me deze afgelopen dagen al een stuk beter en dus ga ik maandag gewoon weer aan het werk, maar geen 10 uur p.d meer, dat is gewoon te veel. Nog 2 weken en dan gaan we lekker weg!

    @ Brigitte; Tasmanie zit vol met National Parks en dus wordt het veel wandelen, alleen hoop ik dat er niet te veel allen via een dirt road te bereiken zijn aangezien we niet met het busje over dirt roads mogen. Was het met onze eigen auto, dan had het wel gekunt, maarja. Iets anders uitproberen is natuurlijk ook eens leuk.
    Toevallig dat jullie ook naar Thailand gaan, wij zitten er ook aan te denken om, een paar weken voordat we naar huis moeten, naar Thailand te gaan. Dit zal dan alleen wel rond Sept. zijn en niks is nog zeker aangezien we moeten kijken hoe snel we de auto verkopen, maar de ticket richting huis moet rond Mei geboekt worden aangezien het Flight Centre zegt dat dat de beste tijd zou zijn. We houden jullie natuurlijk op de hoogte van de ontwikkelingen.
    Groietjes Alice & Chris

  • 30 Maart 2007 - 22:04

    Gerard:

    Hoi Alice,

    mooi dat je je al weer wat beter voelt joh. Ik moest even aan de ziekte van Lyme denken toen ik las over de teken en je ziekteverschijnselen (die passen nl. bij die ziekte). Pas op hoor, voor teken geldt: "size doesn't matter"... Geen rode vlekken gehad ? Ik zag ook nog 2 foto's met vleermuizen die in een boom hingen - zeker weten dat je niet gebeten bent? Geen voorkeur voor de nacht gekregen, hekel aan zonlicht... ?
    Wij gaan op zoek naar een nieuwe camcorder (we hebben er 3 versleten in 10 jaar) en als ik jouw verhalen zo lees denk ik wel eens goh, zou mooi zijn om daar later nog es een paar fillempies van te hebben, kun je over 20 jaar aan je zes kinderen (al of niet geadopteerd)laten zien. Of iemand anders een stukje film laten nemen en even laten mailen of zo.
    Goeie reis naar Tasmanië, ben benieuwd wat je daar meemaakt, groeten aan Chris,
    veel liefs,

    Gerard

  • 09 April 2007 - 04:27

    Alice:

    Hey iedereen,
    We zijn 7 uur verwijderd van het begin van onze trip naar Tasmanie, we hebben beide helemaal het gevoel niet dat we op vakantie gaan, maar dat zal wel komen al we eenmaal met de backpacks op de rug naar het busstation lopen.

    Even een update van afgelopen paasweekend. Vrijdagochtend zijn we met de baas van Liza wezen zeilen in Rockingham. Erg leuke dag en natuurlijk had ik me weer niet ingesmeerd waardoor me hele hoofd als een tomaat leek,..s'avonds hebben we een easterparty gehouden met pizza drank en veel gezelligheid van alle huisgenoten.
    De foto's probeerde ik op me site te krijgen, maar dat is niet gelukt en zullen jullie dus nog even moeten wachten,...

    WIj wensen jullie het allerbeste en de groetjes van ons vanuit Perth
    Alice & Chris


  • 11 April 2007 - 18:02

    Christel:

    hey meid,
    ik wilde je nog ff heel veel plezier wensen daar in tasmanie..., enneh..: ik moest erruuggg lachen om je telefoontje met pasen..!!! ik geloof dat je 't BEST naar je zin had!!! hou van je!!! dikke kus en knuffel van je zus, christel!!

  • 08 Mei 2007 - 21:46

    Gerard:

    Hoi Alice en Chris,

    prachtig om jullie ervaringen te lezen ! Voel je je al weer wat beter trouwens Alice ?
    En wat is het plan voor de komende weken ?
    Hier is het een dooie boel (vergeleken bij jullie tenminste). We hebben 2 mei de verjaardag van Rom gevierd (prachtig weer, al 4 weken zon en droog). 's Morgens een bezoek aan een forellenvijver, daar zijn een stuk of 12 forellen voor ons uitgezet. We hebben er precies 1 gevangen, die was waarschijnlijk gewoon niet goed bij zijn hoofd. De rest zagen we wel zwemmen en boven het water uitspringen, dus we hadden toch nog wat waar voor het geld. 's Middags een lange kanotocht gemaakt op een rivier langs de Duitse grens. Was volgens de anderen mijn schuld was dat de kano steeds bijna omkiepte. Watjes. Koninginnedag heeft Brigitte nog een tour door Arnhem gemaakt met haar Samba-klub. Heel Arnhem was aan het eind zo goed als doof. Verder rollen we zo zoetjes aan naar onze trip naar Thailand begin juli.

    Veel liefs,
    Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alice

Leuk dat je me site komt bekijken. Ik ben op 16 sept. vertrokken van schiphol en heb alles achter gelaten om een nieuw avontuur aan te gaan; Australie,.. Ik zal hier een jaar gaan rondtrekken, met een maand Nieuw-Zeeland erbij.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 24282

Voorgaande reizen:

16 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: